کد خبر: ۸۶۹۶
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۸۴ - ۱۵:۳۶

شکوفایی سرمایه گذاری خارجی در بخش املاک

آفتاب‌‌نیوز : سال گذشته این سرمایه گذاران 5/6 میلیارد دلار در املاک بریتانیا سرمایه گذاری کردند اما فروششان به ارزش 6/9 میلیارد دلار بود. نظیر همین اتفاق در امریکا نیز افتاد. سرمایه گذاران خارج از امریکای شمالی 6/8 میلیارد دلار املاک را خریداری کردند اما 6/11 میلیارد دلار فروش داشتند. اما در کانادا این افراد 4/1 میلیارد دلار سرمایه گذاری کردند و تقریبا هیچ نفروختند.
ژاپن نیز همینگونه شرایطی یک طرفه داشت: سرمایه گذاران غیر آسیایی 8/1 میلیارد دلار در این کشور سرمایه گذاری کردند و تقریبا هیچ نفروختند. 

از 99 میلیارد دلار قراردادی که از مرزهای این سه منطقه عبور کرده است حدود 60 میلیارد دلار از داخل منطقه با در نظر گرفتن 5/10 میلیارد کشورهای خاورمیانه بوده است. 

این ارقام ثابت نمی کند که سرمایه گذاران تمایل دارند در خارج از منطقه خود سرمایه گذاری کنند. اگر همه افراد فعال در سرمایه گذاری املاک، فروشنده بودند، عکس این مطلب ثابت می شد. در حقیقت فروش تنها اندکی از خرید پیشی گرفت؛ امریکای شمالی ها 2/3 میلیارد دلار از اروپا خارج کردند و اروپایی ها 2/2 میلیارد دلار از امریکای شمالی. 

اما این ارقام نشان دهنده فعالیت اقتصادی فراوان در این منطقه است. سرمایه گذاری خارج از مرز از 82 میلیارد دلاز سال 2003 به 99 میلیارد در 2004 رسید و این رقم با احتساب قراردادهای داخلی به یک پنجم بیشتر رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین