کد خبر: ۸۶۹۶۴
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۹

سفر متکی به ژاپن برای پاکستان

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: ظهر امروز پنجشنبه 27 فروردین ماه منوچهر متکی وزیر خارجه ایران برای شرکت در کنفرانس بین المللی پاکستان وارد ژاپن شد. 

منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان در یک مصاحبه اختصاصی با خبرنگار آفتاب در توکیو گفت: «برای شرکت در کنفرانس بین المللی پاکستان که به میزبانی ژاپن برگزار می شود به دعوت دولت ژاپن و نیز دولت پاکستان امروز وارد ژاپن شدیم و هم چنین از این فرصت به وجود آمده بهره برده و با مقامات و دوستان ژاپنی نیز دیدار و گفت و گوهایی انجام می‌دهیم». 

شرایط بی‌ثبات مالی و اقتصادی در پاکستان سبب آن شد تا هشدارهای جهانی درباره نقش این کشور به عنوان یکی از متحدان آمریکا در "جنگ به اصطلاح مبارزه با تروریسم" بیشتر شود. 

نشست کشورهای کمک کننده به پاکستان روز جمعه 28 فروردین ماه با هدف پشتیبانی مالی چهار تا شش میلیارد دلاری از این کشور برگزار می شود. بانک جهانی که به همراه ژاپن میزبانی نشست کشورهای کمک کننده به پاکستان را بر عهده دارد, اعلام کرده بود که این نشست یک روزه با شرکت بیست و هفت کشور و شانزده سازمان برگزار می شود و پیش بینی می شود شرکت کنندگان به اعطای وام و کمکهای مالی بلاعوض چهار تا شش میلیارد دلاری به پاکستان متعهد شوند. 

پیش از این روزنامه نیک.که.ای ژاپن نوشته بود که دولت ژاپن بر آن است تا با گردآوری میلیاردها دلار برای کمک به پاکستان، نشستی را در توکیو برگزار کند. 

ژاپن به طور کلی از کشورهای عضو گروه "دوستان پاکستان" در سازمان ملل دعوت به عمل آورده است، در این گروه ‌١٤ کشور و سازمان حضور دارند که شامل انگلیس، چین، فرانسه و ‌آمریکا نیز می‌شوند. در این گروه هم‌چنین تعدادی از کشورهای مسلمان مانند ترکیه و امارات متحده عربی نیز حضور دارند. 

هم‌چنین صندوق بین‌المللی پول نیز در ماه نوامبر گذشته مبلغ ‌٦/٧ میلیارد دلار کمک به پاکستان در طول ‌٢٣ ماه را تصویب کرد. این اقدام نخستین گام صندوق بین‌المللی پول IMF در آسیا پس از آغاز بحران مالی جهانی به شمار می‌رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۸
0
0
جناب اقای متکی خسته نباشید. پس شما کی برای کمک به ایران سفر خواهید کرد؟احتمالا کمک های شما دستمزد کشتار سربازان عزیزمان ان مظلومانی که در غربت به دست پاکستانیها در خاک پاکستان کشته شده اند می باشد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۸
0
0
با سلام
مهمترین هدف سفر آقای متکی به ژاپن کمک به اقتصاد خانواده است بدین معنا که ایشان ضمن دریافت حق ماموریت واستفاده از امکانات دولتی , تجدید دیداری هم با فرزند و عروسشان که مقیم کشور ژاپن هستند,خواهند داشت.چندی پیش هم همسر ایشان به بهانه شرکت در مراسم روز زن با استفاده از امکانات دولتی و دریافت حق ماموریت , فریضه صله رحم را به جا آوردند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین