کد خبر: ۸۷۰۰۳
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۴

زمزمه استقلال‌طلبی تگزاس از ایالات متحده جنجال آفرید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در تگزاس، ایالتی که زمانی برای خودش یک کشور بود، یک فرماندار آمریکایی در مورد استقلال و جدایی طلبی سخن گفت، بدون آن که کاملآ آن را رد کند. این اتفاق منجر به هیاهوی قانون‌گذاران دموکرات شده است. 

زمزمه‌های جدا شدن تگزاس از ایالات متحده! [+]

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، «ریک پری» (Rick Perry)، فرماندار تگزاس، روز چهارشنبه در جریان بیان دیدگاه‌ها پس از یک تجمع ضد مالیات گفته بود که تگزاسی‌ها زمانی ممکن است آن قدر خسته شوند که بخواهند از ایالات متحده جدا شوند. با این حال، فرماندار هیچ وقت از جدا شدن تگزاس حمایت نکرد.

همین کافی بود تا دیدگاه‌ها در موافقت و یا مخالفت با این موضوع بر روی سایت‌های اینترنتی، تلویزیون‌های کابلی و رادیو در سرتاسر آمریکا، انتشار یابد.

روز پنجشنبه، جیم دانهام (Jim Dunnam)، یک جمهوری‌خواه در پارلمان ایالتی تگزاس گفت که برخی از مردم صحبت از جدایی طلبی را به جدایی نژادی و جنگ داخلی ربط می‌دهند و فرماندار باید هر دیدگاهی در مورد جدایی‌طلبی و استقلال را نفی کند.

دانهام در یک کنفرانس خبری گفت: «صحبت از جدایی، یک حمله علیه کشور ماست و هیچ چیز دیگری نمی‌‌تواند باشد. این یک اظهار نظر کاملاً ضد آمریکایی است».

فرماندار تاکید کرد که او از جدایی حمایت نمی‌کند اما درک می‌کند بعضی از آمریکایی‌ها به دلیل ناامیدی از واشنگتن، ممکن است چنین احساسی داشته باشند. او گفت بیان کردن این موضوع خوب است. 

علی‌رغم اعتراض‌های فراوان به این اظهار نظر، فرماندار  پری هنوز حاضر به عذرخواهی نشده و هیچ یک از دیدگاه‌های قبلی‌‌اش را نیز پس نگرفته است. 

تگزاس از سال 1836 که از مکزیک اعلام استقلال کرد تا زمانی که در سال 1845 به یک ایالت آمریکا تبدیل شد، یک جمهوری مستقل بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین