کد خبر: ۸۷۰۰۵
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۵

حسن خمینی: حزب محل پیوند نسل‌هاست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید حسن خمینی گفت: «‌حزب تنها یک ابزار برای رسیدن به قدرت -که می‌تواند به نوبه خود کار درستی باشد- نیست، بلکه ابعاد مهم دیگری را نیز باید پیگیری نماید».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدحسن خمینی ظهر روز پنجشنبه در دیدار اعضای نخستین کنگره سراسری حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی در حسینه جماران با بزرگداشت یاد امام و شهدای انقلاب اسلامی اظهار كرد: «اگر خون‌های پاک شهیدان نبود، امروز آرامش و آسایش در فضای جامعه هم نبود».

وی از گسست نسل‌ها به عنوان یکی از مهمترین آفت‌های جامعه نام برد و گفت: «متاسفانه در جوامع انسانی به دلیل عدم اعتماد نسل جدید به نسل‌های قبلی، اشتباهات مدام تکرار می‌شود».

وی اعتمادسازی را فلسفه وجود احزاب دانست و اظهار كرد: «حزب برای این است که نسل‌های جدید در کنار نسل‌های قبلی قرار بگیرند و با استفاده از تجربه‌های نسل قبلی و نیروی جوانی، نسل جدید به پرهیز از اشتباهات گذشته بپردازند».

سیدحسن خمینی با بیان این‌که " حضور نیروی‌های جوان در حزب ضروری است ولو اگر توفیقات کوتاه مدت نداشته باشد" ادامه داد: «میزان موفقیت یک حزب به حضور نیروهای جوان در کنار نیروهای مسن است».

وی با بیان این‌که " اشتباه امری گریزناپذیر است" خاطرنشان كرد: «همه مجموعه‌ها اشتباه می‌کنند؛ مهم این است که نیت‌ها خیر و پاک باشد تا بتواند برایند مثبتی داشته باشد».

یادگار امام در پایان اظهار كرد: «برآیند نظام جمهوری اسلامی با هر محاسبه‌ای مثبت است، برآیند دوران دفاع مقدس با هر محاسبه‌ای بزرگ است و برآیند انقلاب در هر چارچوبی یک برایند ارزشمند و قابل دفاع است».

در ابتدای این دیدار رضا طلایی‌نیک دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی در سخنان کوتاهی با گرامیداشت یاد امام راحل و تسلیت رحلت همسر رهبر کبیر انقلاب اسلامی به ارائه گزارشی درباره نحوه تشکیل این حزب و نخستین کنگره آن پرداخت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین