کد خبر: ۸۷۰۱۰
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۱

اربکان: باید در تکنولوژی و امکانات از یهودی‌ها جلو بزنیم

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: نخست وزیر اسبق ترکیه گفت: «انقلاب اسلامی دریچه‌ای برای نجات انسان‌هاست و کسانی که این انقلاب را به ثمر رساندند، نجات دهنده بشریت هستند».

نجم‌الدین اربکان، نخست وزیر اسبق ترکیه طی سخنرانی در مدرسه معصومیه‌ قم گفت: «ما مسلمانان باید دست به دست هم بدهیم و اتحاد اسلامی خود را تشکیل بدهیم و این کار مهمی است که باید هرچه سریعتر صورت پذیرد».

وی گفت: «ما باید در زمینه تکنولوژی و امکانات از یهودی‌ها جلو بزنیم و اگر بخواهیم به تنهایی این کار را انجام دهیم، نه هزینه آن را داریم و نه قدرت آن را، بلکه باید با یکدیگر متحد شویم و ما یک میلیارد مسلمان با هم همکاری داشته باشیم».

وی با تبریک گفتن به ایران به علت دست یابی به انرژی هسته‌ای، گفت: «دست یابی به این انرژی کافی نیست، بلکه شما باید به گونه‌ای این تکنولوژی را حفاظت کنید که اگر آمریکایی‌ها از ناوهای خود موشکی را به طرف شما فرستادند، آن را خنثی و به سوی خودشان برگردانید».

وی گفت: «ما برای مقابله با صهیونیست‌ها کار زیادی درپیش داریم، ولی زمان بسیار اندک است و ما باید هرچه سریعتر مقابله با آن‌ها را آغاز کنیم».

نجم‌الدین اربکان خاطرنشان کرد: «قم باید سیستم اقتصادی اسلامی را تحقیق و بررسی کند و آن را عرضه دارد و از طرفی باید در محتوای درس‌ها تجدید نظر کند و مطالبی را که در آن غرب زدگی به جوانان ما آموخته می‌شود، حذف کند».

وی گفت: «شما باید انقلاب اسلامی خود را به هدف خود برسانید و باید این انقلاب را به دنیا صادر کنید و در مقابل دنیای ظلم و ستم صهیونیست‌ها دنیای حق و عدل اسلامی را بنا نهید».

وی با بیان این که سازمان ملل، بانک جهانی و دیگر سازمان‌های دنیا همه تشکیلات یهودی است، گفت: «یهودی‌ها با سازمان دهی که در دنیا به راه انداختند، روزنامه‌های معروف جهان را تحت تاثیر خود دارند و با قدرت پول و با نیروی انسانی خود حاکمیت جهان را در دست گرفته‌اند و قدرت‌های اقتصادی فعلی جهان را تنظیم کرده‌اند و انسان‌ها را مانند برده به استعمار می‌برند».

وی گفت: «هنوز بین کشورهای اسلامی تجارت با دلار انجام می‌شود که نباید این گونه باشد و ما تا زمانی که تجارت را با دلار انجام می‌دهیم، به یهودی‌ها کمک می‌کنیم».

اربکان تصریح کرد: «انسان مخلوق خدا است و دارای حق و حقوق می‌باشد و همه انسان‌ها در برابر خداوند مساوی هستند و همه حق زندگی دارند».

وی ادامه داد: «اما شما در تلویزیون خودتان مردم عراق و غزه را دیده‌اید که چگونه به آن‌ها ظلم و ستم می شود و این حق زندگی از آن‌ها درحال گرفته شدن است. شما مسوول متوقف کردن این ظلم و ستم هستید».

وی خاطرنشان کرد: «انسان در خدمت انسانیت است و برای انسانیت سعادت و رفاه به ارمغان می‌آورد و ما مسلمانان باید با یکدیگر متحد باشیم و "انسان" را به جهانیان عرضه کنیم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین