کد خبر: ۸۷۰۱۱۵
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

علت کاندیداتوری باهنر در انتخابات مجلس

باهنر با اشاره به ثبت نام خود در انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: با محاسبات شخصی خودم، اصرار دوستان و افزایش مشارکت در این دوره حاضر شدم و اگر قرار باشد در حوزه انتخابیه تهران با نرخ مشارکت پایین اول شوم برایم مطلوب نیست، اما مشارکت بالا را مهم‌تر از انتخاب خودم می‌دانم.
علت کاندیداتوری باهنر در انتخابات مجلس
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: همه نهاد‌ها و جریانات سیاسی باید تلاش کنند تا مشارکت اوج بگیرد و از ۵۵ درصد عبور کند.

محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان در اسفند سال جاری اظهار کرد: رهبر انقلاب بر سلامت، رقابت و مشارکت در این دوره تاکید دارند. مشارکت در این دوره برای ما بسیار مهم است و بالارفتن مشارکت مهم‌تر از نوع انتخاب است. حتی می‌توان گفت مشارکت بالا از انتخاب اصلح هم مهم‌تر است. همه ما موظف هستیم که تلاش کنیم تا این افزایش مشارکت اتفاق بیفتد.

او با اشاره به ثبت نام خود در انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: با محاسبات شخصی خودم، اصرار دوستان و افزایش مشارکت در این دوره حاضر شدم و اگر قرار باشد در حوزه انتخابیه تهران با نرخ مشارکت پایین اول شوم برایم مطلوب نیست، اما مشارکت بالا را مهم‌تر از انتخاب خودم می‌دانم.

باهنر تأکید کرد: همه نهاد‌ها و جریانات سیاسی باید تلاش کنند تا مشارکت اوج بگیرد و از ۵۵ درصد عبور کند. البته اگر مشارکت بالا رود و افراد اصلح هم انتخاب شوند این مطالبه بحق رهبری و مطلوب ماست.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره جنگ غزه و کشتار غیر نظامیان فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی گفت: عملیات طوفان‌الاقصی باعث غرور و افتخار مسلمانان است، چون ساختار پرادعای صهیونیست‌ها در حوزه امنیت را به هم ریخت و ضربات سنگینی به وجهه دروغین این رژیم وارد کرد.

وی افزود: جنگ غزه باعث شد صهیونیست‌ها بر ظلم خودشان بیفزایند و رسوا شوند. این اقدامات معنای واقعی آپارتاید است. امروز تنها نقطه جهان که رژیم آپارتاید حاکم است در سرزمین‌های اشغالی است که حق حیات برای هیچکس قائل نیست.

باهنر یادآور شد: هر روز که از عمر پلید صهیونیست‌ها می‌گذرد عمق واقعی خباثت این رژیم بیشتر آشکار می‌شود. در جریان بمباران اخیر در غزه هزاران کودک بی‌گناه را کشتند و ذات پلید خود را برای جهانیان به نمایش گذاشتند.

باهنر تأکید کرد: جو بایدن، رئیس‌جمهوری جنایتکار آمریکا، هم دلخوشی از دولت نتانیاهو ندارد. امیدواریم که این غده سرطانی هرچه زودتر نابود شود.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به مواضع ایران برای برگزاری رفراندوم در فلسطین گفت: امیدواریم این بیداری در جهان اسلام شکل بگیرد و به‌زودی شاهد سقوط رژیم منحوس صهیونیستی باشیم. قطعا جهان بدون رژیم صهیونیستی دنیای بهتری خواهد بود.

همچنین دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز گفت: انتشار هر پیام و بیانیه‌ای که موجب تزلزل مردم و کاهش مشارکت در انتخابات شود، اشتباه محض است.

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه وفاداری و خوش‌بینی مردم برای تولید قدرت نرم نظام و نماد افزایش آن همبستگی، اتحاد، انسجام و مشارکت در انتخابات است، اظهار کرد: هر روایت، پیام و بیانیه‌ای که موجب تزلزل مردم و کاهش مشارکت در انتخابات شود اشتباه محض است. وحدت و انسجام اصل مهم انقلاب اسلامی است. نباید بگومگو‌های سیاسی در آستانه انتخابات به روان جامعه آسیب بزند. باید در بیان عقیده دقت لازم در نظر گرفته شود.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: همه باید تلاش کنیم و به مردم امیدواری دهیم که با مشارکت و اقتدار ملی مشکلات کشور حل می‌شود. البته جایگاه و حقوق احزاب در ایران مشخص نیست و تشکل‌ها توان و ظرفیت چندانی برای تصمیم‌گیری ندارند. وظیفه‌شان هم مشخص نیست؛ در حالی که باید به سمت نظام حزبی پاسخگو و بابرنامه پیش رویم. احزاب باید با راهبرد و برنامه مشخص وارد انتخاب شوند و بتوانند برای حل مشکلات کشور برنامه ارائه دهند.

پورمحمدی با اشاره به جنگ غزه و کشتار غیر نظامیان فلسطینی از سوی صهیونیست‌ها گفت: هر جا آتش‌افروزی وجود دارد، صهیونیست‌ها در آن نقش کلیدی دارند و ویژگی مهم آن‌ها دشمنی با مومنان است. آنان، چون پیمان‌شکن و قسی‌القلب هستند، قرآن نفرین‌شان کرده است. بدتر از آنان آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و فراماسونر‌ها هستند؛ جنایتکاراتی که تاریخی پر از جنایت و خباثت دارند و با شعار دروغین حقوق بشر به دنبال اهداف خود هستند.

وی با اشاره به تحولات اخیر منطقه تاکید کرد: جلوه مثبت این رخداد‌ها روشن‌شدن چهره خبیث رژیم صهیونیستی و حامیانش است و این حقیقت با هزینه رخداد‌های اخیر شکل گرفت تا دنیا بفهمد که مردم مظلوم فلسطین گرفتار چه رژیم منحوسی هستند.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از سکوت رهبران برخی کشور‌های منطقه تصریح کرد: برای رهبران کشور‌های عربی متاسفیم که از آنان مفلوک‌تر پیدا نمی‌شود. آنان نمی‌دانند صهیونیست‌ها منافع خود را به همه ترجیح می‌دهند؛ در حالی که باید بدانند سکوت به نفع‌شان نیست و با خفت، قربانی صهیونیست‌ها خواهند شد.

پورمحمدی تأکید کرد: ملت ایران باید افتخار کند که پرچم حمایت از فلسطین را محکم نگه داشته است و در این راه تردید تزلزل نداشت. امروز نباید در جامعه ایجاد ناامیدی کنیم تا با اراده راسخ از آزادی قدس شریف و حقوق ملت فلسطین دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه ایران در جنگ نرم و سخت یک قدرت برتر است، گفت: جمهوری اسلامی به رغم همه تحریم‌ها و تهدید‌ها از قدرت سخت و نرم برخوردار است و کنار محتوای اصیل که انقلاب را شکل داده است با قدرت این راه را ادامه می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین