کد خبر: ۸۷۰۵۴
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۱

دومین برادر رئیس جمهور توگو هم بازداشت شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یکی دیگر از برادران رئیس جمهور توگو روز پنجشنبه در «لومه»، پایتخت توگو بازداشت شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، پایگاه اینترنتی "جمهوری توگو" روز گذشته اعلام کرد «اسولیزام ناسینگبه»، یکی دیگر از برادران «فوره ناسینگبه»، رئیس جمهور توگو در لومه پایتخت این کشور بازداشت شد.

وی متهم شده است که در توطئه‌ای که برادرش «کاپاچا ناسینگبه» به منظور به دست گرفتن قدرت در زمان سفر رئیس‌جمهور به چند کشور آسیایی طراحی کرده، شرکت داشته است.

«کاپاچا گناسینگبه»، برادر رئیس جمهور توگو، روز چهارشنبه در مقابل سفارت آمریکا در لومه بازداشت شده بود. مأموران ژاندارمری توگو یکشنبه گذشته با هدف دستگیری مظنونانی که بر ضد دولت در این کشور فعالیت می‌کردند به محل سکونت «کاپاچا ناسینگبه» حمله کرده و او را بازداشت کردند.

مقامات قضایی و دولتی توگو درباره علت دستگیری برادران رئیس جمهور به ویژه کاپاچا ناسینگبه که از اعضای بانفوذ حزب حاکم این کشور به حساب می‌آید، اظهار نظر نکرده‌اند. کاپاچا ناسینگبه در فاصله سالهای 2000 تا 2007 وزارت دفاع توگو را برعهده داشت.

«اسولیزام ناسینگبه» در حال حاضر یک بنگاه تبیلغاتی را اداره می‌کند. وی پس از پایان تحصیلاتش در پاریس هشت سال پیش به توگو بازگشت. وی مدتی ریاست کمیته سازماندهی امور موزه ناسینگبه را که آوریل سال 2007 افتتاح شد بر عهده داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین