کد خبر: ۸۷۰۵۵
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۵

هالبروک: یکی دو دقیقه با متکی حرف زدیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ریچارد هالبروک نماینده ویژه امریکا در امور پاکستان و افغانستان روز شنبه اعلام کرد کمک پنج میلیارد دلاری که کشورهای کمک کننده متعهد به پرداخت ان به پاکستان شدند بیش از حد انتظار است اما کمکهای بیشتری برای تثبت اوضاع اقتصادی و مبارزه با تروریسم این کشور لازم است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، هالبروک در ادامه گفت: «پنج میلیار دلار برای کشور بزرگی که با اقتصاد بی‌ثبات، سیاست پیچیده و درگیری جدی با گروه‌هایی نظیر طالبان و القاعده مواجه است، کافی نیست».

نماینده ویژه آمریکا در افغانستان و پاکستان همچنین اعلام کرد که در کنفرانس کمک‌کنندگان به پاکستان در توکیو با منوچهر متکی گپ کوتاهی داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با متکی در نشست جمعه گفت‌وگو داشته است پاسخ داد: «گفت و گو نه. همانطور که راه می‌رفتیم به وزیر خارجه، متکی، برخوردم، به هم سلام کردیم و یکی دو دقیقه حرف زدیم.»

ریچارد هالبروک همچنین با اشاره به سخنرانی وزیر خارجه ایران در کنفرانس پاکستان گفت: «ما از اینکه سخنرانی وزیر خارجه متکی در روز گذشته بسیار لحن مثبتی درباره مسائل پاکستان داشت تحت تاثیر قرار گرفته و خرسند شدیم.»

از سوی دیگر، منوچهر متکی هم در مصاحبه با روزنامه «یومیوری» ژاپن گفت که تهران مواضع دولت ایالات متحده را «به دقت و با احترام» بررسی می‌کند و در صورت به تغییر عملی در سیاست واشینگتن تهران نیز موضع خود را می‌تواند تغییر بدهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین