کد خبر: ۸۷۰۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۵
روزنامه تایمز مدعی شد

ارتش اسرائیل در حال آماده‌باش برای حمله به ایران است!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ارتش اسراییل در حال آماده کردن خود برای حملات هوایی گسترده‌ به پایگاه‌های هسته‌ای ایران در صورت دستور دولت جدید رژیم صهیونستی است. 

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، روزنامه تایمز در شماره روز شنبه خود از قول یک مقام دفاعی ارشد، که نامش ذکر نشده، نوشت: «اسراییل می‌خواهد بداند که آیا در صورتی که چراغ سبز به نیروها داده شود آنها می‌توانند در عرض چند روز، و یا حتی چند ساعت به ایران حمله کنند یا نه. آنها دارند برای تمام سطوح این احتمال آماده می‌شوند. پیام ما به ایران این است که حمله ما تنها در حرف نخواهد بود».

اسراییل که به عنوان تنها کشور دارای سلاح هسته‌ای در خاورمیانه شناخته می‌شود مدعی است که  ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای است. این ادعا مکرراً مورد تکذیب ایران قرار گرفته است. 

شیمون پرز: احمدی‌نژاد با اوباما مذاکره کند وگرنه حمله می‌کنیم [+]
اعتراض ایران به شورای امنیت درباره تهدیدهای اسرائیل [+]
وزیر دفاع آمریکا: حمله به ایران، اراده ایرانیان را مستحکم‌تر می‌کند [+]
عقب‌نشینی آشکار رئیس‌جمهور اسرائیل: حمله به ایران؛ نه!
[+]

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر جدید اسراییل که از اول آوریل به قدرت رسیده بارها گفته اولویت نخستش رویارویی با ایران است. 

روزنامه تایمز به نقل از همان مقام دفاعی می‌نویسد بیش از دوازده پایگاه هسته‌ای ایران، از جمله در نطنز، اصفهان و اراک مورد حمله احتمالی قرار خواهند گرفت. یک مقام امنیتی اسراییل هم گفته است: «ما بدون داشتن نیروهای پشتوانه، دست به تهدید نمی‌زنیم». 

البته او گفته اسراییل بدون تایید ضمنی آمریکا این کار را انجام نخواهد داد. «افراییم کان»، تحلیل‌گر موسسه مطالعات امنیت ملی اسراییل به تایمز گفته که بعید است آمریکا این حمله را تایید کند.

شیمون پرز، رئیس‌جمهور رژیم اسرائیل، یکشنبه گذشته، در گفتگو با یک شبکه رادیویی از احمدی‌نژاد خواست که وارد مذاکره با اوباما شود. وی افزود: «اسرائیل در صورت خودداری احمدی‌نژاد از نرم ساختن مواضع هسته‌ای به ایران حمله خواهد کرد». 

پس از انتشار این سخنان تهدید آمیز، سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت‌، درباره تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه ایران اعتراض کرد. 

خزایی در نامه خود از شورای امنیت خواسته است که به طور صریح و بی‌پرده این بیانات را محکوم نموده و از رژیم مذکور بخواهد که تهدیدات علیه اعضای سازمان ملل متحد را فوراً متوقف سازد. 

رابرت گیتس، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا هم به سخنان پرز واکنش نشان داد و گفت که یک حمله، احتمالاً برنامه هسته‌ای تهران را از یک تا سه سال به تعویق می‌اندازد؛ اما این حمله، ایران را متحد می‌کند. او اظهار داشت: «یک حمله، اراده آن‌ها را در داشتن یک برنامه هسته‌ای مستحکم می‌کند و همچنین یک نفرت همیشگی را از هر کسی که به آن‌ها حمله کند، در کل کشور به وجود می‌آورد». 

پس از این اظهارات گیتس، رییس جمهور اسرائیل با پس گرفتن اظهارات قبلی خود به فرستاده ایالات متحده به خاورمیانه، جورج میشل (George Mitchell) گفت که راه حل ایران یک راه حل نظامی نیست.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۸
8
5
تاوقتی ایمان هست امریکا نیست تاوقتی ایمان نیست امریکا هست پس امریکا بی خیال
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
7
10
زنده باد ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
11
5
ما آمریکا را به زیر پا خواهیم کشید
بدم نمیاد با اینا دست و پنجه ای نرم کنیم
اما دشمنان مثل سگی هستن که از دور پارس میکنن فقط همین
نزدیکشون بری میترسن فرار میکنن
شاید اشتباه کنن و بیان اما هرگز بر نخواهند گشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
10
9
گور پدر امریکا
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
1
3
به خداتمام ایرانیهای باغیرت منتظراین هستندکه اسراعیل یاآمریکااولین گلوله رابه سمت ایران شلیک کنند آنوقط دنیاخاهنددیدچه جهنمی برای آنهادرست کنیم نخاهیم گذاشت یک لیترنفت ازتنگه هرمزبه جایی برسدوخاورمیانه راقبرستان آنهاخاهیم کردچون مابرای خدامیجنگیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین