کد خبر: ۸۷۰۶۹
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۰:۳۹

سوم خرداد پرواز اولین هواپیمای رادارگریز ایرانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: «اولین هواپیمای رادار گریز ساخت ایران، در سوم خرداد ماه به صورت آزمایشی پرواز می‌کند».

به گزارش آفتاب، امیر خلبان "حسن شاه صفی" در حاشیه مراسم روز ارتش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «نمونه اولیه این هواپیمای رادار گریز در مقیاس یک هفتم، سوم خردادماه به پرواز درآمده و پس از آزمایش برای تولید انبوه در واحد 1/1 در اختیار وزارت دفاع قرار خواهد گرفت».
 
امیر شاه صفی ادامه داد: «نمایش یگان‌های مختلف نیروهای زمینی، هوایی و دریایی گوشه‌ای از توانمندی‌های ارتش در زمینه دفاعی، تحقیقاتی و رزمی است که امروز به نمایش در آمدند». 

وی علت لغو پرواز 140 فروندی هواپیماهای نیروی هوایی را وجود گرد و غبار در آسمان و دید کم خلبانان برای اجرای رژه هوایی عنوان کرد و گفت: «این پرواز به خاطر امنیت هوایی کنسل شد، البته تمام هواپیماهای ما در قرارگاه‌های خود به پرواز درآمدند، ولی وارد تهران نشدند». 

فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: «این 140 فروند هواپیما قرار بود از پایگاه‌های کل کشور به پرواز درآمده و فقط در آسمان تهران به نمایش درآیند». 

وی گفت: «از دیگر برنامه‌ها روز ارتش که قرار بود توسط نیروی هوایی اجراشود، گشت هوایی بود که آن نیز به دلیل دید کم و شرایط نامساعد جوی کنسل شد».
 
فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان تاکید کرد: «ما همواره آماده هستیم و در هر زمان که فرمان صادر شود می‌توانیم این رژه 140 فروندی را داشته باشیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۱/۳۰
0
0
ما باور می کنیم ولی خداییش خودتان باور می کنید؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین