کد خبر: ۸۷۰۸۲
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۲:۲۱

ارکان صندوق توسعه ملی مشخص شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- گروه اقتصاد و صنعت: معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری با اشاره به ارکان صندوق توسعه ملی می‌گوید: «موجودی حساب ذخیره ارزی و تعهدات آن به صندوق منتقل می‌شود». 

چندی پیش که دولت هیئت امنای حساب ذخیره ارزی را منحل کرده بود. مجمع تشخیص مصلحت نظام به منظور تقویت سرمایه گذاری‌های موثر و همچنین جلوگیری از برداشت بی‌رویه از ذخایر ارزی رای به تشکیل صندوق توسعه ملی داد.
 
در این حال به گفته برخی کارشناسان با توجه به برداشت‌های دولت نهم از حساب ذخیره ارزی، پیش‌بینی بخشی از کسری بودجه 88 در قانون بودجه و همچنین کاهش قیمت نفت تا سال 89، تعهدات حساب ذخیره ارزی از موجودی آن کمتر خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری با اشاره به تشکیل صندوق توسعه ملی از ابتدای سال 89 و برچیده شدن حساب ذخیره ارزی به مهر گفته است: «حساب ذخیره ارزی دارای هیئت مدیره، مدیرعامل، بازرس قانونی و نظام تصمیم گیری نیست، اما صندوق توسعه ملی دارای این ارکان است». 

قاسم حسینی افزود: «با تشکیل صندوق توسعه ملی و برچیده شدن حساب ذخیره ارزی، موجودی حساب ذخیره ارزی و تعهدات حساب به صندوق منتقل می‌شود».

وی تصریح کرد: «به عبارت دیگر حساب ذخیره ارزی به صندوق توسعه ملی تبدیل می‌شود و با انتقال پول حساب ذخیره ارزی به صندوق توسعه ملی، تعهدات حساب نیز توسط صندوق انجام خواهد شد».

حسینی گفت: «در حال حاضر حکم تشکیل صندوق توسعه ملی در حال تدوین است و علاوه بر آن ارکان و سازو کارهای آن مشخص می‌شود».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین