کد خبر: ۸۷۰۸۴
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۰:۵۴
در آستانه کنفرانس «ضد نژادپرستی» سازمان ملل؛

عصبانیت اسرائیل از ملاقات احمدی‌نژاد و رییس‌جمهور سوئیس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مقامات در اورشلیم، نارضایتی و عصبانیت خود را از ملاقات روز یکشنبه میان رییس‌جمهور سوئیس، «هانس رادولف مرس» و رییس‌جمهور ایران، محمود احمدی‌نژاد، اعلام کرده‌اند. 

نگرانی غرب از حضور احمدی‌نژاد در کنفرانس ضد نژادپرستی [+]

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، رییس‌جمهور ایران قرار است روز دوشنبه در «ژنو» و در کنفرانسی که «دوربان 2» خوانده می‌شود، سخنرانی کند.

یک منبع در اورشلیم گفت: «به هیچ وجه دلیلی برای ملاقات با فردی که هالوکاست را نفی می‌‌کند وجود ندارد».

این مقام همچنین اضافه کرد که احمدی‌نژاد آشکارا موجودیت اسرائیل را رد می‌کند.

او همچنین گفت: «ملاقات با احمدی‌نژاد، به طور جدی ائتلاف اخلاقی بین المللی در مقابل ایران را تخریب می‌کند. ملاقات با رییس‌جمهور سوئیس حرکتی ناشایست است و کار درست آن است که انجام نشود. هیچ رهبری در دنیا که برای خودش احترام قائل است، نباید با یک انکار کننده هالوکاست دست دهد»!

روز جمعه گزارش شد که دیپلمات‌ها در مورد اعلامیه هفته آینده کنفرانس «ضد نژاد پرستی» سازمان ملل در «ژنو»، به توافق رسیده‌اند. این مسئله فشار را بر واشنگتن و بروکسل برای تصمیم‌گیری در مورد حضور در این کنفرانس افزایش داده است.

در این متن 16 صفحه‌ای، بندهای مربوط به اسرائیل، صهیونیزم، بحران خاورمیانه و سایر موضوعات تفرقه برانگیز، حذف شده است. این موضوعات باعث شده بود که قدرت‌های غربی از کنفرانس «دوربان 2» دوری گزینند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین