کد خبر: ۸۷۰۸۵
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۳:۵۷

مورالس هم با اوباما دست داد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پس از آنکه هوگو چاوز، رئیس‌جمهور چپگرای ونزوئلا، در حاشیه نشست اجلاس کشورهای آمریکایی‌ در ترینیداد و توباگو، با باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا دست داد و خوش و بش کرد، اوو مورالس هم در همین اجلاس با اوباما دست داد و مدت کوتاهی با او گفتگو نمود.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، اوو مورالس رئیس، جمهور بولیوی، که به تازگی و پس از یک اعتصاب غذای شش روزه توانسته است پیروزی سیاسی دیگری در بولیوی به دست آورد، روز شنبه از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خواست برای نشان دادن حسن نیت،‌ دسیسه‌هایی را که مخالفان محافظه کار وی در بولیوی، سازماندهی کرده‌اند محکوم کند.

مورالس که می‌گفت قربانی اقدام نافرجام یک گروه تروریستی شده است از رئیس‌جمهور آمریکا خواست دیدگاه خود را درباره این حادثه اعلام کند.

رئیس‌جمهور بولیوی این مطالب را در دیدار اوباما و شماری از مقامات آمریکای لاتین در اجلاس کشورهای آمریکایی‌ در ترینیداد و توباگو ایراد کرد.

مورالس در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفت بهبود روابط با بولیوی در دست دولت آمریکا است. وی افزود: «من از اوباما خواستم مانند جرج دبلیو بوش رئیس جمهور پیشین آمریکا که سال گذشته هیچ کاری نکرد، ساکت ننشیند».

این اظهارات پس از آن ایراد می‌شود که مقامات بولیوی روز پنجشنبه اعلام کردند اعضای یک گروه تروریستی را که قصد داشتند رئیس جمهور بولیوی را از بین ببرند بازداشت کردند.

رئیس جمهور بولیوی که از رهبران چپ گرای آمریکای لاتین به شمار می‌رود به طور مرتب کاخ سفید را به حمایت از مخالفان کشورش متهم می‌کند. وی سال گذشته سفیر آمریکا را از لاپاز اخراج کرد.

مورالس به شیوه هوگو چاوز متحد ونزوئلایی خود متعهد شد بیانیه نهایی اجلاس آمریکایی‌ها را به نشانه اعتراض به منزوی کردن کوبا و تحریم چهل و هفت ساله علیه این کشور توسط آمریکا تحریم کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین