کد خبر: ۸۷۰۸۸
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۱:۳۰

هشدار شریعتمداری به احمدی‌نژاد: در ژنو برایت دام پهن کرده‌اند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسین شریعتمداری به احمدی‌نژاد توصیه کرده است که برنامه سفر خود به ژنو را که به منظور شرکت در کنفرانس ضدنژادپرستی دوربان دو انجام می‌شود، لغو کند. 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب،‌ حسین شریعتمداری طی یادداشتی در شماره روز یکشنبه کیهان با اشاره به نتایج نشست دوربان یک نوشته است: «از آنجا که محکومیت رژیم صهیونیستی در بیانیه پایانی اجلاس "دوربان یک" به علت حضور 3500 سازمان غیردولتی و رای نهایی و قابل توجه آنها صورت گرفته بود، قرار است در اجلاس «دوربان 2» به سازمان‌های یاد شده نقش موثری داده نشود». 

شریعتمداری ادامه داده است: «در پیش نویس 140ماده‌ای برای بیانیه پایانی اجلاس "دوربان2" که در همایش مقدماتی اعضای شرکت کننده- اعم از نمایندگان دولت‌ها و سازمان‌های غیردولتی- تهیه شده بود بر مواردی نظیر محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، نقض آشکار حقوق بشر از سوی این رژیم و نژادپرست بودن آن تاکید شده بود ولی کشورهای اروپایی به این بخش از مفاد پیش نویس اعتراض کرده‌اند و از سوی دیگر برخی کشورهای عربی نیز پیشاپیش خواستار خارج کردن موضوع فلسطین از بیانیه پایانی شده‌اند که درپی این درخواست ذلت بار و خیانت آمیز، تمامی محورهای مربوط به فلسطین مظلوم از بیانیه پیشنهادی حذف شده است»! 

مدیرمسئول کیهان بر این اساس نتیجه گرفته است "بنابراین، از هم اکنون و قبل از برپایی «اجلاس دوربان2» نتیجه و مفاد بیانیه پایانی مشخص است. یعنی حذف محکومیت قبلی رژیم صهیونیستی و به جای آن، محکومیت مقاومت فلسطین!! ضمن آن که تاکید بر واقعیت داشتن «هولوکاست» نیز در بیانیه پایانی گنجانده شده است"!
 
شریعتمداری افزوده است: «و اما، جناب آقای متکی طی مصاحبه‌ای از حضور آقای دکتر احمدی نژاد در اجلاس دوربان2 خبر داده و ابراز امیدواری کرده بود که نتیجه این اجلاس مانند اجلاس اول و علی‌رغم خواست غربیها به نفع مقاومت فلسطین و علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس باشد که با توجه به آنچه اشاره شد باید پرسید؛ آیا کمترین زمینه‌ای برای این امیدواری وجود دارد؟! و آیا مصلحت‌اندیشی و دورنگری در سیاست خارجی که همواره مورد توجه دولت نهم بوده و دستاوردهای فراوانی نیز درپی داشته است، حکم نمی‌کند که جناب آقای دکتر احمدی نژاد از حضور در این اجلاس که دام خطرناکی به نظر می‌رسد، اجتناب کنند».
 
شریعتمداری در پایان آورده است: «با توجه به آثار مثبت فراوانی که مواضع ضد صهیونیستی دکتر احمدی‌نژاد در افکار عمومی جهانیان داشته و دارد، بعید نیست یکی از اهداف اصلی در گستردن این دام خطرناک، انتقام از ایشان باشد و با حضور وی بیانیه‌ای صادر شود که در آن هولوکاست تاییده شده!، رژیم صهیونیستی از جنایات وحشیانه تبرئه شده! و مقاومت مردم مظلوم فلسطین محکوم شده باشد»!!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۸۸/۰۱/۳۰
0
0
خدا وكيلي اين [...] صفت چيكاره است؟[...]ايران است يا يك مهره سوخته در كيهان؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۱/۳۰
0
0
اگر آقای جنتی اشکال شرعی به کار نگرفتند ، توسیه می کنیم بروید .چون کیهان اگر این موضوعات را ننویسد که باید ببندد.چون همون چاپش هم بدون فروش باقی می ماند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۳۰
0
0
اگر من قهر کردم و حرف دلم را در این سایت نزدم ناراحت نشوی ها...
حرف مردم را چاپ کنید.حتی اگر فحش باشد.تا حداقل شما به وضعیت موجود کمک کرده باشید مردم را آرام کرده باشید و از آشوب های احتمالی مردم جلوگیری کنید.
گرچه... فقط آقای جنتی بزرگ می تواند بگوید احمدی برو یا احمدی نرو....
بقیه فقط برای فروش روزنامه خود چرندیات زیادی بلغور میکنند.
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
خدا را شکر که اقای دکتر احمدی نژاد نیازی به دلسوزی افرادی امثال آفتاب ندارد شما برید فکری به حال شکستهای سیاسی پی در پی خود کنید
مردم شما را می شناسند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
بهترين پيشنهاد را آقاي شريعتمداري داده بودند اما متا سفانه كو گوش شنوا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
سلام.عکس خوبی از رئیس جمهور نزدید .یه نظر شما احمدی نژاد در حال سقوط است که این عکس رو زدید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
به نظر من دکتر احمدی نژاد بهترین رئیس جمهور ایران هست ما هیچ احتیاجی به حمایت آمریکا و اسراییل و اروپا نداریم . همه آنها به فکر خود هستند و مطمئن باشید برای ما هیچ کاری نمی کنند و به جای این حرفها و تخریب شخصیت رییس جمهور از او حمایت کنیم. سازمان ملل و امنیت بازیچه ای در دست قدرت های زورگو است و بان کیمون و غیره فقط سخنان آنها را دیکته می کنند و می گویند .خود آمریکا سلاح اتمی دارد زندانهای مخوف دارد کودکان و افراد بی گناه را می کشد به ملت ها توهین می کند اما وقتی می بیند کشوری میخواهد حق خود را بگیرد آن کشور را تروریسم می خواند عقب افتاده و وحشی فرض میکند و بدتر از همه افرادی هستند که این سخنان را باور و از حرفهای آنها پشتیبانی می کنند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین