کد خبر: ۸۷۰۹۲
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۹

تفاوت‌های رانندگی در ژاپن و ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدارس شهر می.نا.تو از استان توکیو برگه‌هایی را بین دانش‌آموزان مدرسه توزیع کرده‌اند که به خانواده‌هایشان هشدار دهند تا بیش از این مواظب رخدادهای تلخ رانندگی باشند.

به گزارش خبرنگار آفتاب در ژاپن، در این برگه که میزان مرگ ومیر ناشی از تصادفات رانندگی را برای دانش‌آموزان این منطقه شرح داده آمده است که 218 نفر در شهر می.نا.تو از استان توکیو در سال گذشته در اثر رخداد رانندگی جان باخته‌اند.

گفتنی است مقرارت راهنمایی و رانندگی ژاپن، یکی از پیشرفته‌ترین قوانین رانندگی در جهان است و مردم ژاپن یکی از بهترین رانندگان و مجریان این قوانین به شمار می‌روند به طوری که اصرار فراوانی برای رعایت حتی کوچکترین قوانین رانندگی از خود نشان می‌دهند. 

رانندگان ژاپنی حین رانندگی افرادی خشن و عصبی نیستند. افزون بر این عابران پیاده ژاپنی هم شاید بهترین عابران پیاده جهان باشند به طوری که آنها نیز همانند رانندگان تلاش بسیاری در رعایت نظم و مقررات دارند.

از نکات بارز و شگفت‌آور رانندگی ژاپنی‌ها برای ما ایرانیان شاید این باشد که گرچه خودروهایشان مانند خودروهای ما ایرانیان بوق دارد اما رانندگان حین رانندگی اصلا بوق نمی‌زنند! سرشان را از پنجره خودروشان بیرون نمی‌آورند تا راننده خودروی دیگر را حین رانندگی ادب کنند و آداب درست انسانیت را به وی بیاموزند! 

همه خودروها اعم از دوچرخه و موتورسیکلت حین رانندگی در روز و شب باید چراغ جلوی وسیله نقلیه‌شان روشن باشد. همه خودروها پیش از رسیدن به تقاطع مسیر خود را معین می‌کنند و هنگام گردش به منتهی‌الیه خیابان می‌روند تا حین دور زدن مزاحم خودروهای دیگر نشوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Moldova (Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۳۰
0
0
آقا چرا ميگوييد رانندگان ژاپني عصباني نيستند و بوق نميزنند؟ بنده خودم در يك خودرو با رانندگي يك ايراني - وقتي ايشان بسيار حرفه اي و بسرعت وسط خياباني با خط ممتد در توكيو دور زد شاهد بوق ممتد كليه رانندگان حاضر در صحنه و چهره عصباني آنها بودم. اگر آنها چند روزي در تهران رانندگي كنند حتما پرخاشگر و هتاك هم ميشوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۸۸/۰۱/۳۰
0
1
اگر ژاپني ها هم مسئوليني مثل ما ايراني ها داشتند، از ايني كه ما هستيم بدتر هم مي شدند. خيابان ها كم عرض و از طرف ديگر ميليون ميليون خودرويي كه وارد خيابان ها مي شود. حمل و نقل عمومي فلج و ناكارآمد، و هزاران مشكل ديگري كه در شهرهاي ما وجود دارد، هزار در يك هم در روستاهاي ژاپن وجود ندارد. اگر ژاپن هم مي خواست سيستم متروي شهري اش را در عرض 11 - 12 سال و چه بسا بيشتر مانند متروي معلوم الحال مشهد راه اندازي كند، چه بسا كه مردمش همگي در تيمارستانها به سر مي بردند. اگر نتيجه ي متروي مشهد به سمت اتوبوس هاي BRT متمايل بشود (به نقل از روزنامه ي شهرآرا) حتما ژاپني ها هم انواع و اقسام فحش هاي ركيك را ياد مي گرفتند...
مطمئن باشيد كه ما خيلي مردمان خوبي هستيم كه با اين همه مشكلات باز هم در كنار هم داريم زندگي مي كنيم. اگر هر كسي ديگري جا ما ايرانيها بود حتما شورش هاي خياباني صورت مي گرفت. اگر مي بينيم كه وضعيت هواپيمايي كشور اينگونه است!!! اگر مي بينيم كه وضعيت قطارهاي مسافربري ما اينگونه است، اگر مي بينيم كه وضعيت خودروسازي ما اينگونه است، اگر مي بينيم كه وضعيت دانشگاه هاي ما اينگونه است و هزاران اگر ديگر .... به اين خاطر است كه اينجا ايران است و نه هيچ جاي ديگر....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین