کد خبر: ۸۷۰۹۴۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

فاصله حقوق بازنشستگان با شاغلان باید به ۱۰ درصد برسد

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، در مورد لزوم متناسب سازی و همسان سازی حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: کسی که بازنشسته می شود هزینه هایش نسبت به یک فرد شاغل بیشتر می شود. از لحاظ سنی نمی تواند تحرکی داشته باشد که دست و پایی بزند و کمک هزینه ای داشته باشد و نیاز به مراقبت های بیشتری دارد.یک فرد بازنشسته هزینه های دارو و درمانش بالاتر رفته، عروس، نوه و فرزندان به منزلش می روند و نیاز به درآمد بیشتری دارد. طبیعتا باید به این جنبه ها از زندگی اش رسیدگی شود که افسرده نشود و از لحاظ روحی از بین نرود.
فاصله حقوق بازنشستگان با شاغلان باید به ۱۰ درصد برسد
آفتاب‌‌نیوز :

ذوالنوری با بیان اینکه برای همه این مسئله روشن است که مخارج یک بازنشسته کمتر از یک شاغل نیست، اظهار کرد: در قانون برنامه ششم توسعه حکمی آورده شده است که طبق آن دولت موظف شد در ۵ برش یکساله در طول برنامه ششم شکاف بین حقوق بازنشستگان و شاغلین رامحدود کند و حداقل فاصله حقوق یک بازنشسته با شاغل ده درصد شود و تا نود درصد این شکاف پر شود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت‌ها چه دولت آقای روحانی و چه رئیسی هر دوبرای اجرای این حکم کوتاهی کردند و این اتفاق نیفتاده است. در لایحه برنامه هفتم توسعه هم دولت برای همسان سازی حقوق بازنشستگان پیش بینی نکرده بود که در کمیسیون اجتماعی این حکم اضافه شد.

وی افزود: دولت معتقد است که این حکم بارهزینه‌ای دارد لذا مجلس در حال تعامل با دولت است که منبع مالی این حکم را تامین کند. اگر خود مجلس یک جانبه این حکم را در لایحه بگنجاند شورای نگهیان طبق اصل ۷۵ قانون اساسی آن را رد می‌کند. مجلس تلاش خود را انجام می‌دهد که این اتفاق بیفتد وفاصله حقوق بازنشستگان با شاغلان به ده درصد برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین