ثبت نام کنندگان برای رانا پلاس با دردسر جدیدی روبرو شدند. ایران خودرو به خریداران این خودرو اعلام کرده برای تحویل گرفتن خودرو باید فکر رانا پلاس را از سر بیرون کرده و بین دو گزینه پیشنهادی ایران خودرو یعنی رانا پلاس ارتقا یافته یا پژو ۲۰۷ ارتقا یافته یکی را انتخاب کنند.
اما متقاضیان از این پیشنهاد آبیهای جاده مخصوص از ناراضی شدند. خریداران رانا پلاس بعد از بررسی قیمت مدل ارتقا یافته این خودرو حدود ۱۰۰ میلیون تومان از قیمت رانا پلاس گرانتر است. ثبت نام کنندگان در دور اول فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه میگویند ایران خودروییها اگر قصد فروش محصولات جدید خود را دارند باید با هماهنگی صمت نسبت به برگزاری طرح فروش اقدام کنند، نه اینکه خودروهای جدید خود را در چهارچوب طرحهای فروش پیشین به مشتریان پیشنهاد دهند. البته برخی از متقاضیان میگویند جایگزین کردن خودروهای جدید با خودروهایی که پیشتر پشت ویترین سامانه یکپارچه قرار گرفتند فراتر از پیشنهاد، بلکه اجبار است.
چندی پیش این اتفاق برای واگذاری تارا با گیربکس دستی (تارا V۱) نیز افتاد. ایران خودروییها به خریداران تارا با گیربکس دستی اعلام کردند باید تارا با گیربکس دستی پلاس (تارا V۱P) را که حدود ۲۰۰ میلیون تومان گرانتر است، خریداری کنند. آبیهای جاده مخصوص به متقاضیانی که اصرار به تحویل گرفتن تارا با گیربکس دستی (تارا V۱) را دارند گفته که باید منتظر اطلاعیههای بعدی این خودروساز بمانند، اما اگر با خودروی جایگزین موافق هستند میتوانند بعد از واریز وجه، تارا با گیربکس دستی پلاس (تارا V۱P) را ۱۵ روزه از این خودروساز تحویل بگیرند.
به نظر میرسد ایران خودروییها در همان برنامهای که برای تارا در نظر گرفته اند را روی رانا پیاده سازی کرده اند.
باید منتظر ماند و دید دستگاههای نظارتی چه زمانی به این مساله ورود میکنند و آیا در نهایت متقاضیان میتوانند خودروی مورد نظر خود را از ایران خودرو تحویل بگیرند یا خیر؟