کد خبر: ۸۷۱۲۵
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۵

بند 23 لایحه جنجالی حمایت از خانواده حذف شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ نایب رئیس كمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از حذف بند 23 لایحه حمایت از خانواده درباره ازدواج مجدد مرد بدون رضایت همسر اول خبر داد.

علی اسلامی پناه در خصوص بندهای "لایحه حمایت از خانواده" با اشاره به جلسه‌ای كه با مسئولان دادگاه خانواده در این خصوص برگزار شد،‌ افزود:‌ «لایحه حمایت از خانواده همچنان در كمیسیون قضایی و حقوقی در دست بررسی است». 

اسلامی پناه تصریح كرد: «حذف بند 23 و 25 لایحه حمایت از خانواده در شور اول با موافقت در كمیسیون قضایی و حقوقی و صحن مجلس مطرح و تصویب شد».
 
وی در ادامه اضافه كرد: «بند 23 و 25 لایحه حمایت از خانواده در كلیات طرح حذف شده و به خصوص ازدواج مجدد كه در بند 23 این قانون مطرح بود به شرط ذكر شده در قانون حمایت از خانواده سال 53 واگذار شد».
 
نایب رئیس كمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار داشت: «اگر قرار باشد بندهای 23 و 25 مجدداً به لایحه برگردانده شود باید دوباره مورد بحث و بررسی قرار گیرد». 

وی تصریح كرد: «فعلاً این دو بند حذف شده است ولی اگر در شور دوم مجدداً‌ مطرح شود در این صورت باید مجدداً بررسی شوند». 

وی با بیان اینكه پدیده تعدد زوجات در جامعه امری غیر قابل انكار است،‌ گفت: «در خصوص ازدواج مجدد فقط خود ازدواج مطرح نیست بلكه موضوعات مهم و اساسی دیگری هم مطرح است».
 
وی خاطرنشان كرد: «منظور از لایحه حمایت از خانواده، حمایت از خانواده اول است چرا كه ممكن است در ازدواج مجدد به خانواده اول و پایه‌های آن لطمه وارد شود». 

اسلامی پناه ابزار داشت: «انهدام كانون خانواده اول در ازدواج‌های مجدد و تأثیرات آن بر فرزندان همچنین مسئله سهم الارث زن از مرد از مباحث مهم ازدواج‌های مجدد است». 

وی با بیان اینكه هیچ مردی هرگز نمی‌تواند عدالت را بین زوجین خود رعایت كند، گفت: «شرط شرع برای ازدواج مجدد رعایت عدالت بین زوجات است كه هرگز هم رعایت نخواهد شد». 

نایب رئیس كمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اضافه كرد: «برای احراز عدالت در ازدواج مجدد هیچ كس به اندازه زن اول صلاحیت تشخیص آن را ندارد هرچند كه مسئله مالی و حقوقی این كار به دادگاه واگذار شود».
 
وی اضافه كرد: «فقط زوجی كه با هم زیر یک سقف زندگی كرده باشند، می‌توانند نسبت به خصوصیات مهم اخلاقی یكدیگر به خصوص عدالت و رعایت آن اظهار نظر كنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین