کد خبر: ۸۷۱۲۷
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۵

پاسخ مدیرعامل سهام عدالت به موسوی: نمی‌توانید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ مدیرعامل كارگزاری سهام عدالت در واكنش به اظهارات میرحسین موسوی در خصوص جمع كردن سهام عدالت به شكل فعلی گفت: «اعطای سهام عدالت بر اساس قانون اصل 44 صورت گرفته و پس گرفتن این سهام از 42 میلیون ایرانی توسط هیچ دولتی امكان پذیر نیست».

به گزارش سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب، محمد جواد شیخ در گفت و گویی‌ با "فارس"، در واكنش به اظهارات میرحسین موسوی كه اعلام كرده بود واگذاری سهام عدالت باید در چارچوب اصل 44 باشد و سهام عدالت برای بخش خصوصی مشكل ایجاد كرده اظهار داشت: «قانون اصل 44 براساس فرمان مقام معظم رهبری تدوین و تصویب شده است كه در آن به مواردی چون واگذاری سهام عدالت به دهک‌های پایین، تشكیل شركت‌های تعاونی و شركت‌های سرمایه‌گذاری استانی تصریح شده لذا سهام عدالت براساس این قانون اجرا شده كه در صورت تغییری در آن، مجلس باید اصلاحیه‌ای را تصویب كند». 

وی ادامه داد: «از طرف دیگر بازپس گیری سهام عدالت از 42 میلیون نفر مشمولین این طرح به هیچ‌عنوان امكان‌پذیر نیست. این در حالی است كه توزیع سهام عدالت ربطی به بخش خصوصی ندارد و تاكنون مشكلی را برای این بخش ایجاد نكرده است». 

شیخ  در برابر این سوال كه آیا امكان تغییر در سازوكارهای توزیع سهام عدالت وجود دارد یا خیر خاطر نشان كرد: «اعطای سهام عدالت در حالی با واگذاری حدود 20 هزار میلیارد تومان به 20 میلیون نفر دیگر ادامه خواهد داشت كه پرونده آن در تیرماه بسته خواهد شد لذا رئیس جمهور جدید نخواهد توانست در توزیع سهام عدالت اقدامی صورت دهد». 

وی در خاتمه گفت: «شاید اصل 44 تفسیرهای متفاوتی داشته باشد ولی هیچ كس نمی‌تواند خارج از قانون اصل 44 عمل كند». 

گفتنی است، میرحسین موسوی كاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دهم هفته گذشته در نشستی با اقتصاددانان و نخبگان كه در محل روزنامه اطلاعات برگزار شد، با تاكید بر اینكه توزیع سهام عدالت به شكل فعلی را جمع می كنم، اظهار داشت: «سهام عدالت در چارچوب اصل 44 باید اجرا شود و اینگونه كه امروز در كشور سهام عدالت توزیع می‌شود بخش خصوصی را با مشكل مواجه می‌كند و یكی از كارهای ما باید جمع كردن چنین چیزهایی است». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۱/۳۰
0
0
خیلی راحت میشود دولت بعد میتواند سهام بدستان را مستقیم بفرستد سراغ ....... .. قضیه حل میشود.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۸۸/۰۱/۳۰
0
0
متاسفانه.
شما دنبال رو کارهای شاه هستید و نه امام خمینی.وقتی شاه هم همچون کار شما را خواست بکند ، گفتند دولت فقیر شده ودست جلوی مردم دراز کرده. و شاه این کار را نکرد.
حالا فکر کنم عوامل شاه از کار های این دولت خیلی شاد باشند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین