کد خبر: ۸۷۱۳۲
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۸

هاشمی: مانعی برای روابط ملت‌های ایران و عراق نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اسلام و مكتب اهل بیت (ع) را مهمترین عامل وحدت دو كشور جمهوری اسلامی ایران و عراق عنوان كرد.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار چند تن از مسوولان سیاسی و بهداشتی استان نجف عراق؛ تاكید كرد: «موانعی كه در گذشته در روابط دو كشور وجود داشت امروز به لطف الهی برطرف شده است و ملت عراق و ایران می‌توانند در كنار یكدیگر برادرانه به فعالیت بپردازند».

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: «آنهایی كه جنگ میان دو كشور را برنامه‌ریزی كردند و اشغالگرانی كه اكنون در عراق هستند در این تصور بودند كه با توجه به صدمات ناشی از جنگ؛ نزدیک شدن دو كشور كشور برای مدت طولانی میسر نیست ولی اكنون خلاف آن را شاهد هستیم».

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تصریح كرد: «ملت ایران نیز با حضور وسیع خود در عراق برای زیارت عتبات عالیات نشان داده حاضر نیست بین دو كشور فاصله باشد».

وی افزود: «در سفرم به عراق به خوبی احساس كردم مردم عراق عامل اصلی جنگ‌افروزی میان دو كشور را شناخته است».

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تاكید كرد: «این وظیفه‌ی مسوولان دو كشور است كه همكاری‌ها را تشدید و رفت آمدها را افزایش دهند». 

در ابتدای این دیدار زید ریاض شیرعلی مشاور استاندار نجف در سخنانی سفر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عراق را نشانه شكست تلاش‌های دشمنان ایران و عراق برای فاصله‌اندازی میان دو كشور عنوان كرد.

وی همچنین هدف سفر هیات سیاسی عراقی به ایران را پیگیری ایجاد و احداث مركز درمانی برای بیماران خاص در نجف و همچنین ایجاد شعبه‌ای از دانشگاه آزاد اسلامی در این شهر عنوان كرد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین