کد خبر: ۸۷۱۵۴
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۰:۵۹
روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام توضیح داد؛

ماجرای طرح دولت وحدت ملی در جلسه جامعه روحانیت مبارز

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ماجرای طرح دولت وحدت ملی در جلسه جامعه روحانیت مبارز یک متن توضیحی منتشر کرد.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، در این متن آمده است:

«پس از انتشار ماجرای دیدار آقای زادسر جیرفتی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، چند سایت خبری و به تبع آن‌ها چند روزنامه سعی در وارونه جلوه دادن حقیقت مطلب دارند در صورتی که: اولا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نگفتند که من در جلسه جامعه روحانیت بوده‌ام و یا جلسه جامعه روحانیت در حضور من تشکیل شده است، بلکه گفتند: "نظر من همان است که در جلسه جامعه روحانیت مطرح شد". پس اصرار برخی رسانه‌ها برای شنیدن این جمله از اعضای جامعه روحانیت که "جامعه روحانیت مبارز جلسه‌ای با هاشمی رفسنجانی نداشته است" نوعی تلاش برای کم‌رنگ کردن اصل ماجراست.

ثانیا، این موضوع را برای اولین بار حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری به صورت رسمی و رسانه‌ای اعلام داشت و آقایان نواب، باهنر و روحانی هم خبر تشکیل این جلسه را برای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نقل کردند و گفتند: "اساس بحث‌های جامعه بر همان طرح وحدت ملی است و تصمیم گرفته شد چهار نفر به عنوان داور برای انتخاب یک نفر از چند نفر اصولگرا انتخاب شوند" و حتی پیشنهاد دادند که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی یکی از آن چهار داور باشد که ایشان نپذیرفتند و گفتند: "اصل طرح را قبول دارم و باید خودتان برای اجرای جزئیات آن تصمیم بگیرید". ثالثا، نقل این موضوع در جلسه جامعه روحانیت مربوط به امروز و دیروز نیست، خوب است دوستان را به منابع و ماخذ زیر ارجاع دهیم:

‌١-30 /‌٥ /‌١٣٨٧، خبرگزاری مهر: حجت‌الاسلام احمد سالک، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اعلام کرد که موضوع طرح دولت وحدت ملی در اولین جلسه آتی که در شهریور ماه برگزار می‌شود، بحث و بررسی خواهد شد.

‌٢- ‌١٩ /‌٩ /‌١٣٨٧، سایت خبری شهاب نیوز: آقای ناطق نوری، عضو جامعه روحانیت مبارز در خصوص طرح وحدت ملی گفت: "راه‌حل موفقیت درکشور استفاده از همه نیروهای موجود و تشکیل دولت وحدت از میان همه کسانی است که درد دین و دغدغه ایران دارند".

‌٣- ‌٢٤ /‌٩ /‌١٣٨٧، خبرگزاری ایلنا: حجت‌الاسلام اکرمی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ضمن تایید طرح ایده وحدت ملی، آن را مربوط به آقایان ناطق نوری، محسن رضایی و علی لاریجانی دانست و گفت: "به نظر من تشکیل دولت وحدت ملی جلوی فرافکنی دولت را برای توجیه ناکارآمدی می‌گیرد"».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین