کد خبر: ۸۷۱۵۵
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۸

خشم تایوانی‌ها از اظهارات جنجالی «جکی چان»

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ستاره فیلم‌های اکشن، «جکی چان»، در اظهار نظر‌ی گفته است که مردم چین «نیاز دارند کنترل شوند». این اظهار نظر، نکوهش‌های شدیدی را در هنگ کنگ و نیز تایوان به دنبال داشته است. گفتنی است جکی چان، اهل هنگ کنگ است.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، جکی چان، در یکی از استان‌های چین گفت که یک جامعه آزاد ممکن است برای سرزمین استبدادی چین سودمند نباشد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از جکی چان چنین گفته است: «مطمئن نیستم که آیا داشتن آزادی، خوب است یا بد! من به تدریج در حال حس کردن این موضوع هستم که ما چینی‌ها نیاز به آن داریم که کنترل شویم. اگر کنترل نشویم، هر کاری که بخواهیم انجام می‌دهیم».

او همچنین گفت که آزادی‌ها در هنگ کنگ و تایوان سبب بی‌نظمی و هرج و مرج در آنجا شده است.

دیدگاه‌های جکی چان، با تشویق حضار که اکثراً تجار بزرگ چینی بودند، همراه شد؛ اما به مذاق قانون‌گذاران در تایوان و هنگ کنگ خوش نیامد.

یک قانون‌گذار طرفدار دموکراسی در هنگ کنگ به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «او به مردم چین توهین کرد. مردم چین حیوانات خانگی نیستند! جامعه چین به یک سیستم دموکراتیک برای دفاع از حقوق بشر نیاز دارد».

یک قانون‌گذار دیگر، دیدگاه‌های جکی چان را «نژادپرستانه» خواند و اضافه کرد: «مردم در سراسر دنیا کشورهای خودشان را اداره می‌کنند. چرا چینی‌ها نتوانند چنین کاری انجام دهند»؟




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین