کد خبر: ۸۷۱۶۱
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۲:۵۱

4200 مدرسه حوزه علمیه می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون مالی و اداری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: «تفاهم‌نامه واگذاری بیش از چهار هزار مدرسه در سراسر کشور به امضای مدیر حوزه علمیه قم و وزیر آموزش و پرورش رسید».

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، اصغر عبداللهی در گفتگویی با مهر با اعلام این خبر گفت: «در این تفاهم‌نامه که به امضای آیت الله مقتدایی به نمایندگی از حوزه علمیه و علی احمدی وزیر آموزش و پرورش رسید، 4 هزار و 200 واحد آموزشی در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان به مدت 5 سال به مراکز حوزوی واگذار می‌شود».

وی افزود: «در این تفاهم‌نامه تأمین فضای آموزشی در قالب واگذاری مدارس، تأمین مدیر با توافق حوزه، تأمین کادر تخصصی برعهده وزارت آموزش و پرورش، تأمین محتوای دینی و فرهنگی، فعالیتهای فوق برنامه فرهنگی و تربیتی و ارائه خدمات مانند مستخدم و تأمین هزینه‌های جاری از تعهدات حوزه است».

وی با بیان اینکه اجرای این آیین نامه منوط به تدوین آیین نامه و ضوابط اجرایی است گفت: «پیش‌بینی می‌شود با تدوین این مقررات، گروهی از این مدارس در مهرماه سال جاری به حوزه‌های علمیه واگذار شود».

معاون مالی و اداری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: «با امضای این تفاهم‌نامه، امکان واگذاری مدارس آموزش و پرورش به نهادهای مختلف حوزوی مانند مرکز مدیریت خواهران و برادران، جامعه المصطفی العالمیه و دیگر نهادهای حوزوی فراهم شده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین