کد خبر: ۸۷۱۷۴۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

مراقب کلاهبرداری‌های مجازی از طریق تحریک عواطف برای کمک به مردم فلسطین باشید

رئیس دایره تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا فرماندهی انتظامی خراسان شمالی بر ضرورت مراقبت برای جلوگیری از کلاهبرداری های مجازی از طریق تحریک عواطف برای کمک به مردم فلسطین تاکید کرد.
مراقب کلاهبرداری‌های مجازی از طریق تحریک عواطف برای کمک به مردم فلسطین باشید
آفتاب‌‌نیوز :

سرگرد امیر رمضان زاده اظهار کرد: با ادامه دار بودن جنایات رژیم منحوس صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، افرادی سودجو اقدام به کلاهبرداری از این طریق می کنند.

وی ادامه داد: این سودجویان، با ایجاد صفحات جدید در شبکه های اجتماعی و ارسال پیامک با عناوین فریبنده و وابسته به خیریه ها و قراردادن شماره حساب، قصد جلب اعتماد و کلاهبرداری از مردم را دارند.

وی افزود: مجرمان سایبری با انتشار تصاویر مردم جنگ زده به ویژه کودکان مظلوم با جلب اعتماد مردم در فضای مجازی و سوء استفاده از عواطف و احساسات آن ها، لینک های آلوده ای را برای دریافت مبالغی به عنوان کمک به مردم فلسطین منتشر و از طریق آن ها، اطلاعات بانکی را سرقت و اقدام به کلاهبرداری و برداشت وجه از حساب بانکی مالباختگان می کنند.

سرگرد رمضان زاده تاکید کرد: از هم استانی هایمان درخواست داریم برای واریز هرگونه کمک های مالی برای مردم جنگ زده فلسطین، فقط از طریق ارگان های ذی صلاح اقدام کرده و از پرداخت اینترنتی از طریق فضای مجازی و پیام های ناشناس، جدا خودداری کنند.

رئیس دایره تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا فرماندهی انتظامی خراسان شمالی همچنین گفت: مردم در صورت برخورد با این گونه صفحات، مراتب را سریعا به شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا گزارش دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین