کد خبر: ۸۷۱۸۲
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۲
در اعتراض به ملاقات رییس‌جمهور سوئیس و احمدی‌نژاد

اسرائیل سفیرش را از سوئیس فراخواند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گفته روزنامه اسرائیلی «یدیعونت آهارنوت»، وزیر امور خارجه اسرائیل صبح روز دوشنبه، سفیر اسرائیل در سوئیس، «ایلان الگار» را برای انجام مشورت پیرامون دیدار رییس‌جمهور سوئیس و محمود احمدی‌نژاد، به اورشلیم فراخواند.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، سخنگوی وزیر امور خارجه اسرائیل تصریح کرده است که این حرکت به دلیل رویکرد سوئیس در برابر یک انکار کننده هلوکاست و فردی که بارها خواهان محو شدن اسرائیل شده، انجام شده است.

«یدیعونت آهارنوت» همچنین نوشته است که با «بنیامین نتانیاهو» در این زمینه مشورت شده و او تصمیم وزیر امور خارجه را تایید کرده است.

رییس‌جمهور سوئیس، «مرز» و محمود احمدی‌‌نژاد، شامگاه یکشنبه در هتلی در «ژنو» با یکدیگر بر سر میز شام نشستند. دولت سوئیس در اظهار نظری گفته است که این دو رییس‌جمهور برای بحث در مورد مناسبات دیپلماتیک با یکدیگر ملاقات داشته‌اند. به گفته دولت سوئیس، یکی از موارد مورد بحث، محکومیت یک خبرنگار ایرانی – آمریکایی به 8 سال زندان به جرم جاسوسی، بوده است.

حتی قبل ازانجام این ملاقات، مقامات اسرائیلی، خشم و نارضایتی خود را از این موضوع اعلام کرده بودند. 

دیدار احمدی‌نژاد و رییس‌جمهور سوئیس

نخست وزیر اسرائیل، «نتانیاهو» گفته است: «در حالی که ما 6 میلیون یهودی را که در هلوکاست قتل عام شدند، به خاطر می‌آوریم، کنفرانسی در سوئیس برگزار می‌شود که ظاهراً علیه نژاد پرستی است. مهمان افتخاری این کنفرانس فردی است که برنامه‌اش برای محو شدن اسرائیل از کره زمین را مخفی نکرده است».

او همچنین اظهار داشته است: «من به کشورهایی که این کنفرانس را تحریم کرده‌اند تبریک می‌گویم. بر خلاف روزهای سیاه گذشته، امروز ما یک کشور یهودی قدرتمند داریم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین