کد خبر: ۸۷۱۸۹
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۹

سقای بی‌ریا: مگر مراجع برای پیروزی احمدی‌نژاد دعا نکردند؟

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: حجت‌الاسلام ناصر سقای بی‌ریا مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت گفته است: «اینکه کسانی مایلند اینگونه القا کنند که رابطه دولت با روحانیت بد است، از اول آغاز به کار دولت نهم وجود داشته است. رابطه دولت نهم و روحانیت یک رابطه وثیق و ادامه دار و برقراراست». 

سقای بی‌ریا: خارج از مرزها نزدیک است احمدی‌نژاد را بپرستند [+]

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب،‌ سقای بی‌ریا در گفتگویی با یک سایت حامی دولت، در پاسخ به این  سوال که "گفته می‌شود که مراجع تقلید دولتمردان را به حضور نمی‌پذیرند، آیا این موضوع صحت دارد"؟ پاسخ داده است: «اینطور نیست. بارها خود بنده از مراجع عظام شنیده‌ام که می‌فرمودند ما دولت و آقای احمدی‌نژاد را از خود می‌دانیم و علت اینکه ما در گذشته خاموش بودیم و نکته‌ای را بیان نمی‌کردیم از تأثیر سخنان خود ناامید بودیم و مشکلات به قدری بود که دیگر ما رها کرده بودیم. چطور می‌شود دولتی که مقام معظم رهبری که خود از مراجع عظام تقلید هستند اینگونه به آن عنایت دارند از چشم مراجع تقلید افتاده باشد. بنده چندین بار خدمت آیت الله مکارم شیرازی رسیدم که ایشان بارها فرموده‌اند که من ظهرالغیب از دولت حمایت می‌کنم. یعنی پشت سر و بدون تعارف و رودربایستی. خود ایشان داعی دارند که بر اینکه از دولت حمایت کنند».

وی افزوده است: «مابه بزرگواران اعلام کردیم که شما هر امری داشته باشید، ما در خدمت شما هستیم. چندی پیش آیت‌الله مکارم نامه‌ای داشتند که آن نامه را به مسئولین مورد نظر ایشان رساندیم. این را برای این عرض کردم که بگویم ما فعال هستیم و هم دسترسی به ما وجود دارد. ما به مراجع دسترسی داریم. البته ارتباطات ما محدود به مراجع تقلید نیست، بلکه بسیار گسترده‌تر از آن است».

بی ریا همچنین در پاسخ به این سوال که "احمدی‌نژاد چندین بار به قم مشرف شدند اما به دیدار با مراجع نرفتند. چرا"؟ گفته است: «هرچیز را باید در حد خودش مقایسه کنید. رئیس جمهور مسئولیت‌های مختلفی دارد و زمانبندی خاصی برای برنامه‌هایش دارد. شما اگر می‌خواهید ببنید که آقای احمدی‌نژاد به اندازه کافی به دیدار مراجع رفته‌اند یا نه باید با دولت‌های قبل مقایسه کنید. رؤسای جمهور گذشته نوعاً یک‌بار با مراجع دیدار داشتند». 

مشاور رییس جمهور در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشته است: «کسانی دنبال القای مخالفت مراجع تقلید با دولت هستند. مثلاً چند وقت پیش دکتر الهام راجع به مسئله عربستان مواضع دولت را اعلام کرد که اتفاق جدیدی در حج و زیارت ما به وجود نیامده و برخوردها همچون گذشته است. اهانت و تبلیغات وهابیون همیشه بوده است و نسبت به شیعیان عربستان هم صلاح خود شیعیان بر این است که ما دخالتی نکنیم. وقتی می‌بینیم که در نماز جمعه آیت الله خاتمی نکاتی را راجع به مسئله غزه بیان کردند و همچنین آیت الله مکارم شیرازی نکاتی را بیان کردند، این موارد منافاتی با هم ندارد».
 
وی افزوده است: «من از آقای احمدی‌نژاد شنیده‌ام که با تواضع، خود را خاک پای علما معرفی کردند». 

سقاری بی ریا با اشاره به اینکه "مگر آقای احمدی‌نژاد با حمایت فضلای جوان و روحانیت سرکار نیامد؟ مگر مراجع تقلید ما برای آمدن آقای احمدی نژاد دعا نکردند"؟ افزوده است: «مخالفان تلاش می‌کنند این پشتیبانی عظیم را از دولت بردارند و این امر بسیار طبیعی است که مخالفان نقاط قوت را تبدیل به نقاط ضعف کنند. هیچ کس نمی‌تواند منكر خدمتگزاری بی‌منت این دولت شود اما برای اینکه این موضوع را تخطئه کنند دولت را متهم به پوپولیسم می‌کنند. این در حالی است که مقام معظم رهبری مردمی بدون دولت را نکته با ارزشی ذکر می‌کنند اما آنها می‌گویند عوامگرایی است». 

وی ادامه داده است: «کسانی که در روزنامه های خود اصل دین و ارزش‌ها را زیر سؤال می‌بردند، بعد حامی مراجع شدند. مثلاً در مسئله ورزشگاه‌ها، این عده وقتی رئیس جمهور آن دستور را صادر کرد، ابتدا استقبال کردند اما بعد از آنکه متوجه شدند این موضوع علیه آقای احمدی نژاد رقم می‌خورد، مدافع سرسخت احکام الهی شدند! این نوع حمایت، حمایتی سیاسی است. اما یک کسی می‌گوید براساس این اصول و مواضع اعتقادی، اعتقاد به روحانیت و مراجع دارم و در رفتار و کردارش هم به نمایش می‌گذارد این حمایت حمایتی گفتمانی است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iraq
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۳۱
0
0
روحانیون عزیز 1 میلیارد بیت المال را از کی باید بگیریم؟
کار با دعا درست نشده بلکه با ... درست شده.
اگه دعای شما اینقدر کار ساز است لطفا دعا کنید 1 میلیارد بیت المال به حساب ملت ایران باز گردد.
ناشناس
|
Iraq
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۸۸/۰۱/۳۱
0
0
تنبل خان کامنت ها را بگذار.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین