کد خبر: ۸۷۱۹۲
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۱

کرباسچی: اصلاح مصرف برداشتن کاسه ماست از سفره مردم نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: غلامحسین کرباسچی گفت: «آن قدر شعار عدالت لکه‌دار شده است که در واقع کسی جرات نمی‌کند تا در جامعه شعار عدالت بدهد».
 
به گزارش سرویس سیاسی آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حزب اعتماد ملی، کرباسچی با اشاره به نام گذاری سال88 به عنوان اصلاح الگوی مصرف گفت: «اصلاح الگوی مصرف شعار خوبی و حتی جهانی است، ولیکن مثل خیلی از شعارهای دیگر که شعار وقتی که به خوبی اجرا نمی‌شود اعتبار خود را از دست می‌دهد و باید مراقب باشیم که چنین اتفاقی روی ندهد».
 
وی عدالت را یکی از شعارهایی دانست که اجرای نامناسب آن باعث شد تا دیگر کسی این شعار را سر ندهند و گفت: «‌عدالت برای هیچ کسی شعار بدی نیست ولی نحوه اجرای آن باعث شد که دیگر معتبر نباشد. به عنوان مثال باید گفت که اگر تحقق عدالت با توزیع گونی سیب زمینی و کاسه آش باشد، عدات لکه دار می‌شود و بنابراین دیگر کسی جرأت نمی‌کند در جامعه چنین شعاری را مطرح کند».

وی تاکید کرد: «ما شعارهای زیادی مطرح کردیم ولی آن قدر نحوه اجرا نامناسب بود که جاذبه و اعتبارش را از دست داد. اگر الگوی اصلاح مصرف هم با مجریانی بخواهد اجرا شود که امروز اصلاح الگوی مصرف را به معنای برداشتن یک کاسه ماست از سر سفره مردم و یا کم کردن یک چایی از روی میز کارمندان ادارات تعبیر می‌کنند، نه تنها این شعار محقق نمی‌شود بلکه موجب از دست دادن یک مفهوم بین‌المللی نیز می‌شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iraq
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۳۱
0
0
الگوی مصرف را درست کنیم تا دولت در امد عایده را گم کند؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین