کد خبر: ۸۷۱۹۵
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۲

بازداشت چهارمین شبکه ابتذال در اینترنت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مرکز جرایم سازمان یافته سایبری سپاه پاسداران در راستای ایجاد امنیت در فضای مجازی اقدام به انهدام شبکه‌های سازمان یافته مستهجن کرده است، که تاکنون گردانندگان شبکه‌های مضلین 1، 2 و 3 به اطلاع عموم رسیده و اطلاعات مضلین 4 نیز توسط سپاه پاسدران افشا شد. 

نشانی 90 سایت مستهجن منهدم شده [+]

به گزارش آفتاب به نقل از مرکز جرایم سازمان یافته سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عناصر شبکه مضلین چهار اقدام به راه‌اندازی اولین پایگاه‌های اینترنتی در زمینه ترویج انتشار محتوای ضد دین و مستهجن با رویکرد روابط نامشروع با محارم و روابط نامشروع نامتعارف (خشونت بار و ...) بصورت کاملا فارسی نموده و در این زمینه فعالیت می‌نمودند که اسامی سه تن از این افراد در زیر می‌آید: 

1- "حمید . ن" با نام مستعار "سپیده کیانی":
سن: 21 سال، محل تولد: کرمانشاه، وضعیت تاهل: مجرد، تحصیلات: دیپلم، محل سکونت: کرمانشاه
متهم "حمید.ن" با نام مستعار سپیده کیانی مدیر و راه انداز سایت مستهجن فایر... و تعدادی دیگر از سایت‌های مستهجن می‌باشد.
وی اقدام به نگارش ده‌ها داستان مستهجن و انتشار آنها در پایگاه اینترنتی خود نموده بود. 

این داستان‌ها که با قلمی توانا به نگارش درآمده است، عمدتا فقط در پایگاه مستهجن نگار مذکور مشاهده شده است.
 
پایگاه اینترنتی اصلی متهم "حمید.ن" شامل بخش‌های کلیپ‌ها و داستان‌ها و عکس‌های ایرانی و خارجی با موضوعات روابط نامشروع، برقراری رابطه جنسی با حیوانات و کارتون‌های مستهجن بوده است. 

همچنین یکی دیگر از فعالیت‌های نامبرده راه‌اندازی بخش انجمن‌های گفتگو در این پایگاه اینترنتی بود که شامل بخش‌های عکس‌های مستهجن ایرانی و خارجی، داستان‌های مستهجن ایرانی و خارجی، کلیپ‌های مستهجن ایرانی و خارجی شده و در قالب اختصاصی فعالیت این پایگاه (یعنی روابط نامشروع با محارم و روابط نامشروع نامتعارف) در آن منتشر شده بود. از فعالیت‌های وی جمع آوری محتویات مستهجن (عکس، فیلم، داستان) از روابط نامشروع دیگر کاربران و انتشار آن در پایگاه اینترنتی مستهجن نگار خود بوده است. 

وی همچنین تلاش به راه‌اندازی چند جنبش اینترنتی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایت خود نموده است. از فعالیت‌های مجرمانه شاخص وی اقدام به کلاهبرداری‌های مالی از طریق راه‌اندازی چندین پایگاه اینترنتی با پوشش مالی و تبلیغ آن در پایگاه‌های مطرح مالی دنیا بوده است. 

وی پس از راه‌اندازی این پایگاه‌ها و تبلیغات گسترده در مورد آنها (به صورتی که در برهه ای از زمان در رنکینگ سایت گوگل در بین پایگاه‌های مالی در رتبه سوم بوده است) اطلاعات خصوصی کارت‌های اعتباری کاربران سایت‌های مالی را ربوده و در موارد مختلف از آنها استفاده می‌کرده است. از نامبرده تاکنون چندین هزار حساب اعتباری به سرقت رفته از اشخاص حقیقی و حقوقی مختلف کشف گردیده است. 

وی پس از یک فرآیند مالی پیچیده ارزهای بدست آمده را به ریال تبدیل نموده و موفق به نقد کردن بخشی از آنان شده بود. نامبرده با استفاده از اعتبار حساب‌های مذکور ، اقدام به خرید یک سرور مجازی "VPS" فقط جهت آپلود فیلم‌های مستهجن خود برای سایت اصلیش نموده است.

2- "محمد مهدی . م" :
سن: 23 سال، محل تولد: تهران، وضعیت تاهل: مجرد، تحصیلات: دیپلم، محل سکونت: تهران 

متهم "محمد مهدی.م" مدیر پایگاه مستهجن ایران فت (اولین و تنها پایگاه اینترنتی فارسی زبان در زمینه روابط نامشروع فتیش شامل بخش‌های صفحه اصلی، گالری عکس و فیلم، انجمن‌های گفتگو) می‌باشد.
 
وی در پایگاه خود چندین لینک اختصاصی از پایگاه‌های صهیونیستی "با پسوند اختصاصی اسرائیل" قرار داده بود. لینک اختصاصی بدین معناست که لینک قرار داده شده مختص یک فرد می‌باشد و با هر کلیک بر روی آن لینک مبلغ مشخصی به حساب لینک دهنده واریز می‌شود. 

نامبرده تعداد یک هزار و 114 لینک مرتبط با موضوع روابط نامشروع فتیش را در این پایگاه قرار داده است که بیانگر ارتباط وی با سایر پایگاه‌های دارای این مضامین می‌باشد. 

متهم اعتراف نموده است، بدلیل نادر بودن محتوای متن مستهجن فارسی با این مضامین، حدود 5 سال وقت خود را صرف جمع آوری این نوع از محتویات مستهجن نموده و پس از ترجمه محتویات انگلیسی، آنها را در پایگاه اینترنتی مستهجن نگار خود قرار می‌داده است. 

میانگین بازدید روزانه از سایت وی حدود 100 هزار "آی پی" بازدید در روز بوده است که درصد بالایی از مخاطبان افراد غیر ایرانی بوده‌اند. 

نامبرده همچنین در سایر پایگاههای‌های مستهجن و ضد دینی که در شبکه‌های مضلین دو و سه اعلام شدند جهت تبلیغ سایت و محتویات خود فعالیت داشته است. 

وی برای گسترش دامنه فعالیت‌های خود و ترویج مضمون مستهجن اختصاصی پایگاه خود اقدام به راه اندازی ده ها وبلاگ در سرویس دهنده‌های مختلف کرده است که در این وبلاگ ها نیز محتویات مستهجن مرتبط با موضوع پایگاه خود را منتشر می‌نمود. 

وی همچنین جهت انتشار گسترده این محتویات مستهجن، اقدام به تبدیل مطالب منتشره عکس، داستان و کلیپ به فرمت‌های قابل اجرا در تلفن همراه نموده است. 

نامبرده در راستای تولید و انتشار موارد مستهجن اقدام به تکثیر و توزیع سی دی در زمینه موضوع سایت خود برای کاربران نیز نموده است.

3- آریا .ع، سن:26 سال، محل تولد: تهران، وضعیت تاهل: مجرد، تحصیلات: دانشجو، محل سکونت: تهران 

متهم آریا.ع مدیر و مالک یکی از شرکت‌های خدمات اینترنتی، ارایه دهنده خدمات "هاست" و "دامین" به دو پایگاه مستهجن و ضد دین "ایران فت" و "اس پرشین" می‌باشد که این خدمات را با اطلاع از محتویات این پایگاه ها به آنها ارایه کرده است. 

وی همچنین پشتیبانی فنی سایت متهم "محمد مهدی.م" را برعهده داشته است. وی عضو خبرنامه‌های تعدادی از سایت‌های صهیونیستی بوده و همچنین ارتباطاتی با شرکت‌های تجاری صهیونیستی داشته است. 

در فهرست اتهامات فرد مذکور، ارایه خدمات عبور از فیلترینگ نیز مشاهده می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین