کد خبر: ۸۷۱۹۸
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۳

زیدآبادی:‌ حمایت ما مستلزم بیان مواضع شفاف دو کاندیداست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیركل سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی از احتمال دیدار اعضای تشكل متبوعش با دو كاندیدای مطرح اصلاح طلب خبر داد.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب،‌ احمد زیدآبادی در گفتگویی با ایلنا، با اشاره به علت عدم كاندیداتوری عبدالله نوری در عرصه انتخابات با بیان اینكه عبدالله نوری برای حضور در عرصه انتخابات دو شرط را اعلام كرده بود، گفت: «اجماع نسبی گروه‌های اصلاح طلب حول محور عبدالله نوری و دیگری عدم مشاركت در انتخابات در صورت رد صلاحیت احتمالی وی از جمله شروط عبدالله نوری برای حضور در عرصه انتخابات بود». 

این فعال سیاسی در ادامه تصریح كرد: «بسیاری از گروه‌های اصلاح طلب به مساله انتخابات نه به عنوان ایجاد یک تحول جدی بلكه به عنوان راهی برای كنار زدن احمدی نژاد و رفتن شخص دیگری به جای وی به نهاد ریاست جمهوری نگاه می‌كنند».

وی با بیان اینكه اصلاح طلبان نتوانستند با شروط عبدالله نوری كنار بیایند، در خصوص نگرش عبدالله نوری به دیگر كاندیداها نیز گفت: «عبدالله نوری به عنوان كاندیدایی كه از طرف حامیان اصلاحات ساختاری مطرح شد به آقای خاتمی و دیگر كاندیداها انتقاداتی داشت اما در عین حال احترام به این افراد نیز برای ایشان بسیار مهم بود و عبدالله نوری برای خاتمی و كروبی امتیازاتی قائل بود ضمن اینكه به طور كامل هم از نظرات و خط و مشی آنها حمایت نمی‌كرد».

دبیر كل ادوار تحكیم وحدت با بیان اینكه خاتمی از رای قابل توجه‌ای برخوردار بود، به احتمال رای آوری عبدالله نوری در صورت كاندیداتوری اشاره كرد و گفت: «عبدالله نوری در صورت حضور در عرصه انتخابات در صورت حمایت اصلاح طلبان هم رای آنها را كسب می‌كرد و هم رای كسانی كه در دوره‌های قبل، از انتخابات قهر كردند و به نظر من جمع رای این دو گروه برای عبدالله نوری می‌توانست، شگفتی بیآفریند». 

وی ادامه داد: «مطمئنا حضور عبدالله نوری در عرصه انتخابات هیجان بسیار وسیعی را می‌توانست در فضای جامعه ایجاد كند».

زیدآبادی در خصوص موضع تشكل متبوعش در انتخابات آینده، با بیان اینكه در حال حاضر در اردوگاه اصلاح طلبان تنها دو كاندیدا وجود دارند، اظهار داشت: «ترجیح یكی از این دو كاندیدا بر دیگری مستلزم شفاف سازی بیشتر مواضع است».

وی خاطرنشان كرد: «سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی در گام بعدی خود پرسش‌های مشخصی را از كاندیداهای اصلاح طلب مطرح می‌كند و موضع ما نسبت به انتخابات متناسب با جواب‌هایی خواهد بود كه از این دو كاندیدا دریافت خواهیم كرد و اگربه سوال‌های ما جواب ندادند، آنها از سبد رای ما خارج می‌شود و در صورت پاسخ نیز متناسب با شفاف بودن دیدگاه‌های آنها موضع گیری خواهیم كرد».

دبیركل ادوار تحكیم وحدت ادامه داد: «آنچه ما در پی آن كشف آن هستیم، اعلام موضع و همینطور وعده‌ها و طرح مطالبات نیست. ما به دنبال یك استراتژی روشن از سوی كاندیداها هستیم و متاسفانه این استراتژی همچنان شفاف نیست».

وی در پایان از دیدار احتمالی اعضای ادوار تحكیم با كاندیداهای اصلاح طلب خبر داد و گفت: «در صورت موافقت دو كاندیدای مطرح در اردوگاه اصلاح طلبان اعضای ادوار تحكیم با آنها دیداری خواهند داشت، تا موضع نهایی خود را بعد از شنیدن سخنان این دو كاندیدا اعلام كنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین