کد خبر: ۸۷۲۱۴
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۹
رئیس فراکسیون کارگری مجلس خبر داد؛

اضافه شدن 200 هزار بیکار با تعطیلی 400 واحد اقتصادی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گفته کارشناسان، فعالان و تشکل‌های کارگری ادامه سیاست‌های نادرست دولت و مشکلات اقتصادی در سال 87 منجر به ورشکستگی و تعطیلی واحدهای اقتصادی و بیکاری کارگران و کارمندان شد. این در حالی است که محمد جهرمی وزیر کار بارها از کاهش نرخ بیکاری و تک رقمی شدن نرخ بیکاری در سال 87 سخن گفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی آفتاب علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر که در یک نشست خبری با خبرنگاران در مورد موضوعات مختلف کارگری سخن می‌‌گفت از تعطیلی 400 واحد اقتصادی خبر داد.

وی در عین حال با اشاره به تاثیر بحران جهانی در اقتصاد کشور و به‌خصوص کارگران گفت: «این بحران بر اقتصاد ایران نیز تاثیر می‌گذارد اما ما می‌توانیم از آن به عنوان یک فرصت استفاده کنیم». 

او همچنین به رکود تورمی اقتصاد ایران و بیماری هلندی اشاره کرد و افزود: «دلسوزی اینکه نقدینگی را بالا ببریم، این موضوع را تشدید کرد و در سال گذشته هم کم‌سابقه‌ترین نشر صورت گرفت که به رکود اقتصادی دامن زد».

محجوب در این خصوص به وضعیت وخیم واحدهای تولید سیمان اشاره کرد و تصریح کرد: «امسال بعضی از این واحدها در تعطیلات، 17 روز تعطیل بودند و علت این تعطیلی‌ها را نیز خریدار نداشتن محصولات اعلام کردند». 

به گفته این نماینده مجلس برای مرکز پژوهش‌های مجلس روشن است که چرا دچار رکود تورمی هستیم و شرایط به گونه‌ای است که در حالی که قیمت‌ها افزاش می‌یابد اما تولیدکنندگان نمی‌توانند ادامه کار دهند.

وی تصریح کرد: «متاسفانه پیش‌بینی می‌شود که مرگ واحدها بر تولد آن‌ها پیشی خواهد گرفت که امیدواریم این پیش‌بینی درست نباشد».

محجوب در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا آماری در مورد تعداد بیکارشدگان سال گذشته موجود است گفت: «به طور کامل نه اما مشغول جمع‌آوری اطلاعات هستیم».

رييس فراکسيون کارگری مجلس ادامه داد: «بر اساس بررسی‌هایی که تا کنون در مجلس انجام شده است تقریبا 400 واحد در سال گذشته تعطیل شده‌اند».

او همچنین با اعلام آماری که معتقد بود هنوز کامل نشده تصریح کرد: «طبق این آمار تعداد بیکاران این واحدهای تعطیل شده حدود 200 هزار نفر است» .

رییس فراکسیون کارگری مجلس در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد ارائه بسته‌های حمایتی از واحدهای دچار مشکل گفت: «اگر بحران وجود دارد، باید این بحران اعلام شود و اگر نظر ما را بخواهید، می‌گوییم که بحران وجود دارد اما واحدهای اقتصادی سیاست‌های حمایتی لازم دارند نه بسته‌های حمایتی». 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
من یک فارق التحصیل رشته مکانیک از دانشگاه شریف هستم واین نظر را در بسیاری از خبر های مربوطه گذاشتم که خیلی وقت ها شما آن را قرار ندادید.من بیکارم ، نه میگذارند برویم سربازی و نه می گذارند برویم سر کار.سربتزی 8 ماه دیگر . کار هم که راه نمی دهند.
من DVD فیلم رایت میکنم و میفروشم.دولت عزیز جواب دهد.من گرسنه بمانم یا به کارم ادامه دهم؟اگه پول داشتم 1 ثانیه ایران نمی ماندم. این دولت به ما ظلم کرد. دولت با راه امام چه کرد؟ جوان بیکار مجبور است به کارهای این چنینی بپردازد.به جای گشت ارشاد و ... به ما کار بدهید همه چیز حل می شود.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین