در این خصوص معین الدین سعیدی نماینده چابهار و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در خصوص این اظهارنظرها مانند سابق دیگر نباید تعجب کرد. اما در واقع، اینکه یک کارشناس به تلویزیون بیاید و رسما اعلام کند که کشور متعلق به حزب الهیها است، با کدام اصول قانون اساسی مطابقت دارد؟ این خالص سازیها تا کجا پیش خواهد رفت؟
ایران متعلق به هر ایرانی است؛ فارغ از هر جناح سیاسی، مذهب و رویکردهای قومی و نژادی. امامین انقلاب نیز روی این موضوع تاکید داشتند. رویه حاج قاسم سلیمانی را نیز شاهد بودید که بر جذب حداکثری تاکید داشتند. چنین نگرشهایی بسیار بسیار خطرناک است و هیچ مشکلی را حل نمیکند و اگر قرار باشد با همین رویهها پیش برود صدا وسیما مرجعیت رسانهای خود را به طور کامل از دست میدهد.
وی ادامه داد: من فکر میکنم این بار باید در برابر خودی و غیرخودیها و مرزبندیهایی که ایجاد شده و میخواهند در کشور دو قطبی سازی کنند به طور جدی باید ایستاد و مقابله کرد. ولی آنچه مشخص است و ما در آزمونهای استخدامی و در رویههای مختلف میبینیم، این طور نشان میدهد که سعی دارند از یک قشر و از یک نگاه خاص استفاده شود. این با اصول قانون اساسی و به ویژه با اصل سوم در تضاد است.
نماینده چابهار در پاسخ به این سوال که آیا طرح این موضوع درست در زمانی که جامعه با موضوع فلسطین یکدست بود، میتواند عامل نقاق در جامعه شود؟ بعضا برخیها سعی میکنند بسیاری از اصول اساسی کشور ما را مصادره به مطلوب کنند. حمایت از آرمان فلسطین یک اصل کلی و متعلق به همه انسانهای آزاده است و حتی به تنهایی ارتباطی با جهان اسلام ندارد.
در مورد مساله غزه و جنایات بیبدیلی که اسرائیلیها انجام دادند و روی همه جنایتکاران تاریخ را سفید کردند و یک اجماع کلی در کشور به وجود آمد، اما برخی خواستند همین را هم مصادره کنند؛ در حالی که این موضوع هیچ ربطی به یک جناح سیاسی ندارد. هر چقدر این دو قطبیها را بیشتر کنیم، قطعا کشور آسیب خواهد دید؛ همانطور که تا امروز دیده است. من فکر میکنم اتفاقات تلخ سال گذشته باید درسی برای مسئولان باشد تا در تریبونها، صحبتها و رویکردها سعی کنند این دو قطبیها را کمتر و کمتر کنند، ولی عملا این اتفاق نمیافتد.
سعیدی در خصوص عبارت «خالص سازی» که در مورد چنین نگاههایی گفته میشود، افزود: وقتی خالص سازی را در تمام آزمونهای استخدامی از جمله آزمون ماده ۲۸ آموزگاران اتفاق میافتد، طبیعی است که مثلا اعلام کنیم، هزاران مدیر مدرسه را جا به جا کردهایم. اینها نشان میدهد که این روشها و مبادرت به این اقدامات به نتیجه مطلوب نمیرسد.