کد خبر: ۸۷۲۶۲۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱
سازمان محیط زیست:

۸۰ درصد استان‌ها متأثر از خشکسالی هستند

مشاور معاونت محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست کشور گفت: ۸۰ درصد استان‌ها متأثر از خشکسالی هستند که از سال پیش نقطه عطفی در مدیریت خشکسالی ایجاد شده است.
۸۰ درصد استان‌ها متأثر از خشکسالی هستند
آفتاب‌‌نیوز :

بابک فتولی، مشاور معاونت محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست کشور امروز چهارشنبه در نشست تخصصی معاونان محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی کشور اظهار کرد: خشکسالی، خالی شدن زود هنگام سدها، حریق در عرصه‌های طبیعی، افزایش خسارات سیلاب، ریزگرد و کاهش ذخایر آب‌های زیرزمینی از پیامدهای مهم ناشی از اثرات گرمایش زمین و سایر عوامل تشدیدکننده انسانی در حوزه محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی‌ها ۸۰ درصد استان‌ها متأثر از خشکسالی هستند بیان داشت: از سال پیش نقطه عطفی در مدیریت خشکسالی ایجاد شده است.

فتولی خاطر نشان کرد: پیگیری در تأمین، تخصیص و هزینه‌کرد اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ خشکسالی در مناطق، تدوین و ارسال طرح مدیریت خشکسالی در مناطق تحت مدیریت به سازمان مدیریت بحران و سازمان برنامه و بودجه، تشکیل کارگروه موقت مدیریت خشکسالی مناطق در سال جاری، تدوین و ارسال طرح مدیریت خشکسالی مناطق تحت مدیریت سازمان، تالاب‌ها و کریدورهای مهاجرتی گونه‌های در معرض تهدید و خطر انقراض حیات وحش کشور از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت خشکسالی در مناطق تحت مدیریت می‌باشد.

وی بیان داشت: آینده پژوهی و تدوین برنامه مدیریت بحران خشکسالی مناطق تحت مدیریت، تالاب‌ها و کریدورهای مهاجرتی گونه‌های در معرض تهدید و خطر انقراض حیات وحش در سطح ملی و استانی و درج برنامه‌ها و ادامات اولویت‌دار مدیریت خشکسالی مناطق تحت مدیریت استان در اعتبارات ملی و استانی از جمله پیشنهاد اولویت دار می‌باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین