کد خبر: ۸۷۲۷۶
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۱

الشرق‌الاوسط: احمدی‌نژاد، موجب همبستگی جهانی با اسرائیل شد

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: سردبیر روزنامه الشرق‌الاوسط، سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در کنفرانس ضد نژاد پرستی سازمان ملل متحد را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت که این سخنرانی فقط باعث شد «جامعه جهانی حول محور اسرائیل گرد هم‌ آید».

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، «طارق الحمید» سردبیر روزنامه عربی «الشرق الاوسط» در یاداداشتی که روز سه‌شنبه انتشار یافت، چنین گفت: «سخنرانی رییس‌جمهور ایران چگونه می‌تواند به مسئله فلسطین و یا سرزمین‌های اشغالی اعراب کمک کند»؟

«ما هم در گذشته قول داده‌ایم که اسرائیل را نابود کنیم، اما احمدی‌نژاد چه حرف جدیدی برای گفتن دارد؟ در نهایت، همه کاری که او دیروز انجام داد فشار به جامعه جهانی برای طرفداری و حمایت از اسرائیل بود. آن‌ها کنفرانس را برای اسرائیل تحریم کردند، و آن‌هایی هم که تحریم نکردند، به نشانه اعتراض سالن سخنرانی را ترک کردند».

وی مدعی شد: «زمانی که رییس‌جمهور ایران‌، محمود احمدی‌نژاد در کنفرانس ضد نژاد پرستی سازمان ملل، در سخنرانی خود به اسرائیل حمله کرد و آن را کشوری نژاد پرست خواند، بیشتر خطاب به ما [اعراب] صحبت می‌کرد تا جامعه جهانی»!

سردبیر روزنامه «الشرق الاوسط» نوشت: «چیزی که احمدی‌نژاد دیروز گفت نسخه پالایش شده مواردی بود که قبلاً و در گذشته به طور مکرر از آن‌ها سخن رانده بود. احمد‌ی‌نژاد قبلاً قول داده بود که اسرائیل از نقشه جهان محو شود، او همچنین اسرائیل را کشوری نامشروع خوانده بود و گفته بود که هلوکاست افسانه‌ای بیش نیست».

وی افزود: «اگر همه آن‌ سخنان را امروز به خاطر بیاوریم، متوجه می‌شویم که سخنرانی دیروز، تکرار همان حرف‌های قبل است، اما به شیوه‌ای ملایم‌تر! بدیهی است که این سخنرانی به طور خاص برای عرب‌ها و دنیای اسلام طراحی شده بود».

وی در ادامه مدعی شد: «عرب‌ها با اسرائیل وارد 6 جنگ شدند. ما صدها هزار نفر کشته و مجروح دادیم. شهرهای و سرزمین‌های ما اشغال شدند و ثروت‌های زیادی از دست دادیم. آیا ایران حتی یک درخت برای فلسطین از دست داد؟ آیا تهران در جنگ علیه اسرائیل، حتی یک کشته داد؟ همین چندی قبل بود که ایران از جنگ در غزه دوری گزید و خود را درگیر نکرد»!

الشرق‌الاوسط ادامه داده است: «آیا ما به سخنرانی‌ و تهدید نیاز داریم؟ مسلم است که نه! ما به عمل نیاز داریم. مواردی که ما دیروز شاهد آن بودیم در سایه جنجال بر سر سخنرانی احمدی‌نژد محو شد. اولین کاری که که ایران اخیراً انجام داده، محکومیت یک خبرنگار ایرانی – آمریکایی به 8 سال زندان در دادگاهی در تهران است. دومین مورد، ملاقات محمود احمدی‌نژاد و رییس‌جمهور سوئیس است. این دو موضوع بسیار بیشتر از سخنرانی احمدی‌نژاد، نیاز به توجه ما دارند».



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
این حرفا رو که آدم از نشریه مورد حمایت سعودیها میشنوه به خودش افتخارمیکنه!! جالبه که العربیه والشرق الاوسط مهمترین رسانه های مورد حمایت سعودیها هستند و جفتشون هم بعد از سخنرانی احمدی نژاد در حال جفتک پرانی !!!!
در ضمن برای من دیگه حجت تموم شد من دور بعد حتما به احمدی نژاد رای میدم برای سوختن دماغ بعضی ها!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
جو گيري شدن يك فرد براي ديگران مشكل ايجاد مي كند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
بی غیرت تر ازاعراب در عمرم ندیدم.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین