کد خبر: ۸۷۳۲۷
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۱

ملارد شهرستان شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور با 18 تغییر و اصلاح در تقسیمات کشورى دو استان گلستان و تهران موافقت کرد که بر اساس آن سه شهرستان از جمله شهرستان قدس به مرکزیت شهر قدس، سه بخش و شش دهستان در استان‌هاى تهران و گلستان به نقشه تقسیمات کشورى جمهورى اسلامى ایران افزوده خواهند شد.

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور با ایجاد شهرستان قدس به مرکزیت شهر قدس که با ساختار تقسیماتى بخش مرکزى شامل دهستان‌هاى هفت جوى و دانش با درجه تراکمى زیاد، در مجاورت جاده تهران ـ کرج، ‌راه آهن تهران ـ تبریز قرار گرفته است موافقت کرد.

بر اساس این مصوبه، شهرستان ملارد به مرکزیت شهر ملارد از ترکیب بخش‌هاى مرکزى و صفادشت در تابعیت استان تهران ایجاد شد و و بخش صفادشت به مرکزیت شهر صفادشت از ترکیب دهستان‌هاى صفا‌دشت و بى بى سکینه در تابعیت شهرستان شهریار ایجاد شد.

بر اساس این مصوبه، دهستان ملارد جنوبى به مرکزیت روستاى بیدک (بیدگینه) مشتمل بر روستاها اسفند آباد، قیچاق، صالح آباد، حصار شالپوش، بیدک (بیدگینه) در تابعیت بخش ملارد شهرستان شهریار ایجاد شد و نام دهستان ملارد از توابع بخش ملارد شهرستان شهریار به دهستان ملارد شمالى تغییر یافت و شهرک جعفریه از دهستان فردوس بخش مرکزى شهرستان شهریار در استان تهران منتزع و به دهستان ملارد بخش ملارد همین شهرستان الحاق شد .

بر اساس این مصوبه، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور با ایجاد شهرستان گمیشان در استان گلستان به مرکزیت شهر گمیش تپه از ترکیب بخش مرکزى به مرکزیت شهر گمیش تپه مشتمل بر دهستان‌هاى جعفر باى غربى و نفتلیجه و بخش گل دشت در تابعیت استان گلستان موافقت کرد.

بر اساس این مصوبه، بخش سیجوال به مرکزیت روستاى سیجوال شامل دهستان‌هاى قره سو شرقى و قره سو غربى و بخش گلدشت به مرکزیت شهر سیمین شهر شامل دهستان‌هاى جعفرباى شرقى و قزل آلان در تابعیت شهرستان ترکمن ایجاد شد.

بر اساس این مصوبه، دهستان نفتلیجه به مرکزیت روستاى قلعه جیق بزرگ از ترکیب روستاها، مزارع و مکانهاى التین تخماق، پاسگاه سنگر تپه غربى، پاسگاه مرزى مختومقلى، صفا ایشان، قلعه جیق بزرگ، قلعه جیق کوچک، قلمس، کله پست و ناردالى در تابعیت بخش گمیشان شهرستان ترکمن ایجاد مى‌شود.

بر این اساس، دهستان قزل آلان به مرکزیت روستاى آرخ بزرگ از ترکیب روستاها، مزارع و مکانهاى آرخ بزرگ، توماجلرآلتین، قلعه حاجى گلدى خان، قره جلر، قانجیک خواجه خان، کوگجلى، کریم ایشان و گمیش تپه در تابعیت بخش گمیشان شهرستان ترکمن، دهستان قره سوغربى به مرکزیت روستاى نیاز آباد از ترکیب روستاها، مزارع و مکانهاى سیجوال، قره سو، نیازآباد در تابعیت بخش مرکزى شهرستان ترکمن ایجاد مى‌شود.

بر این اساس، دولت با ایجاد دهستان قره سو شرقى به مرکزیت روستاى قره قاشلى از ترکیب روستاها، مزارع و مکانهاى آشور آباد، آنه حاجى، ایوان آباد، پیخى حاجى، زابلى محله سفلى، زابلى محله علیا، صفر حاجى، قره تپه و قره قاشلى و دهستان فراغى به مرکزیت روستاى خواجه لر از ترکیب روستاها، مزارع و مکان‌هاى آرخ کوچک، یاقسین تپه اسلام تپه، خواجه لر، خمرآباد، گامیشى نزار در تابعیت بخش مرکزى شهرستان ترکمن موافقت کرد .

بر اساس مصوبه هیئت وزیران، روستاها، مزارع و مکانهاى آرخ کوچک، یاقسین تپه، اسلام تپه و خواجه لر از دهستان جعفرباى شرقى بخش گمیشان شهرستان ترکمن منتزع و به دهستان جعفرباى جنوبى بخش مرکزى همان شهرستان الحاق شد و روستاها، مزارع و مکانهاى بصیر آباد، پاسگاه مرزى مختوم قلى، پاسگاه سنگر تپه غربى، صفا ایشان، غفار حاجی، کلمر و تادارلى از دهستان جعفر باى غربى بخش گمیشان شهرستان ترکمن منتزع و به دهستان جعفرباى شرقى همان بخش الحاق مى‌شوند.

بر اساس تغییرات در نقشه تقسیمات کشوری، مرکز دهستان جعفرباى شرقى تابع بخش گمیشان شهرستان ترکمن از شهر سیمین شهر به روستاى بصیر آباد و مرکز دهستان جعفرباى جنوبى تابع بخش مرکزى شهرستان ترکمن روزتاس سیجوال به روستاى پنج پیکر انتقال مى‌یابد.

این مصوبه از سوى دکتر پرویز داودى، معاون اول رئیس‌جمهور براى اجرا ابلاغ شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین