کد خبر: ۸۷۳۳۰
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۲:۳۸

کاردار چک به وزارت خارجه احضار شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کاردار سفارت چک در تهران که کشورش عهده دار ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا است، روز سه شنبه به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار شد.

به گزارش آفتاب، کاردار چک به‌ دلیل نگرانی جمهوری اسلامی ایران از رشد فزاینده نقض حقوق بشر در کشورهای عضو اتحادیه اروپایی، (مواردی مانند قتل فعالان حقوق بشر و تظاهرکنندگان، قتل خارجی‌ها به ‌دست پلیس و ممانعت از حق آموزش برای اقلیت‌های مسلمان در برخی کشورهای اروپایی) توسط اداره حقوق بشر وزارت امور خارجه احضار شد و تذکرات مربوطه را دریافت کرد.

همچنین طرف ایرانی از برخورد گزینشی دول اروپایی با مفاهیم حقوق بشری و بی‌علاقگی آنان نسبت به مبارزه با نژادپرستی انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش کاردار چک ضمن تعهد به انتقال تذکر به طرف‌های مربوطه در اتحادیه اروپا، بر ادامه تماس و ارایه پاسخ‌های لازم در آینده تاکید کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۴
0
0
برادران و خواهران بخش حقوق بشر وزارت خارجه توجه داشته باشند که نقض حقوق بشر در اروپا را اینطور که شما می گویید نیست. باور کنید در اروپا کسی به خاطر دین و مسلک و یا مسائل خصوصی مورد اذیت و آزار قرار نمی گیرد. در دهه 70 چون موردی در باره اذیت و آزار انسان ها نمی یافتیم ، نروژه را متهم به نقض حقوق دولفین ها می کردیم ولی بعدا مشخص شد که نروژی ها پرچمدار حقوق بشر در جهان است و از مخالفین بزرگ جمهوری اسلامی می باشد.
فکر می کنم شما از روی ناآگاهی اقدام به احضار سفیر چک کرده اید. اگر کمی مطالعه می کردید قطعا مواردی پیدا می کردید که بتوان روی آن انگشت گذاشت و آن موارد نیز در ایران نیز به وفور یافت می شود.
یکی از این موارد توزیع فیلم های پورنو از طریق ماهواره ها و یا شبکه های کابلی است که متاسفانه این مورد در ایران بیش از اروپا یافت می شود و آمار رجوع افراد به فیلمها و عکس های پورنو بیش از هر نقطه دیگر دنیاست. و سی دی های چنین فیلمهایی نیز در شهرها قابل دسترسی است.
تفاوتی که میان ایران و اروپاست نحوه انتشار است که در اروپا ماهواه ها منتشر می کنند که دولت ها می توانند مانع انتشار آن شوند ولی در ایران افراد خلافکار هستند که برای مسائل مالی و یا برخی اوقات به دلیل سادیسم فیلمهای پورنو را منتشر می کنند به دلیل وسعت این تجارت دولت کار زیادی نمی تواند انجام دهد.
خواهش می کنم در مورد برخورد با اقلیت ها در اروپا یک مقدار دقت کنید چون ممکن است چنین اتهاماتی موجب شک و تردید غربی ها شود و آن اینکه نکند اقلیت ها مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است و چه بسا مورد سوء ظن قرار گیرند.
اینکه ما در این 4سال دروغ های شاخ دار فراوانی گفته ایم دلیل نمیشه که نماینده یک دولت را به دروغ احضار کنیم.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین