کد خبر: ۸۷۳۳۹
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۵

اصلاح الگوی مصرف از نوع صفار هرندی!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامى با بیان اینکه چند بار براى جواب دادن به یک سوال به کمیسیون فرهنگى مجلس رفتم گفت: «از رسانه‌ها و مجلس مى‌خواهم که براى پرهیز در اسراف وقت کمتر من را براى سوال‌هاى تکرارى به مجلس بکشند».

به گزارش آفتاب، محمد حسین صفار هرندى پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: «وقتى می‌خواهد چنین اتفاقى بیافتد باید حرف‌هاى کارشناسى زده شود و کارشناس‌ترین افراد کسانى هستند که در آن مجموعه حضور دارند».

وى درخصوص اصلاح الگوى مصرف در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى گفت: «اگر در بخش‌هاى مختلف این وزارتخانه از جمله رسانه‌ها، سایت‌ها و خانواده هنرى دقیق شویم مى‌توانیم نمونه‌هایى براى اصلاح الگوى مصرف از جمله حذف انواع همایش‌ها را پیدا کنیم».

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامى با بیان اینکه چند بار براى جواب دادن به یک سوال به کمیسیون فرهنگى مجلس رفتم گفت: «از رسانه‌ها و مجلس مى‌خواهم که براى پرهیز در اسراف وقت کمتر من را براى سوال‌هاى تکرارى به مجلس بکشند».

صفار هرندى درخصوص نظارت بر عملکرد مطبوعات گفت: «راهکار قانونى آن در هیئت نظارت بر مطبوعات پیش بینى شده است و با موارد تخلف برخورد مى‌شود».

وى با بیان این که معاونت مطبوعاتى این وزارتخانه درخصوص شغل خبرنگارى و زیان آوربودن آن در حال پیگیرى است، گفت: «مصادیق این قانون باید به طور دقیق مشخص شود».

وى درخصوص اینکه حقوق خبرنگاران مشمول کسر مالیات نمى‌شود، گفت: «ما این معافیت مالیاتى را پى گیرى مى کنیم».

صفار هرندى درباره الحاق خبرگزاری‌ها به قانون مطبوعات گفت: «با این قانون سرگردانى خبرگزاری‌ها حل مى‌شود و همه این موارد به طور کلى در قانون جامع رسانه‌اى لحاظ خواهد شد».

وى درباره وضع احزاب در کشور، تحزب را نیازمند آسیب شناسى دانست و افزود: «آسیب شناسى احزاب باعث تضمین آینده قوى‌تر براى آینده آنان خواهد شد».

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامى درباره اعطاى مجوز روزنامه به محسن رضایى گفت: «اگر مجوز به نام وى درخواست شده باشد به صورت ویژه بررسى خواهد شد».

صفار هرندی: «بیش از 1000 مجوز نشریه صادر کرده‌ایم».

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامى گفت: «از مجموع بیش از 3500 نشریه و مطبوعات کشور مجوز 1150 نشریه در دولت نهم صادر شده است».

محمد حسین صفار هرندى پس از جلسه هیئت دولت گفت: «همچنین از150 روزنامه داراى مجوز90روزنامه در دولت نهم مجوز دریافت کرده‌اند».

وى گفت: «به خبرنگاران و رسانه‌ها اعلام کرده‌ایم اگر کسى با هویت خبرنگار داخلى در برنامه‌ها شرکت مى‌کند نمى‌تواند از رسانه‌هاى خارجى نیابت داشته باشد».

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بى‌بى‌سى فارسى گفت: «اگر خبرنگارى بخواهد براى شبکه بى‌بى‌سى بین‌المللى کار کند مشکلى ندارد اما اگر بخواهد براى بى‌بى‌سى فارسى فعالیت کند وارد محدوده غیرقانونى شده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iraq
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۲
0
0
به دلیل اصلاح الگوی مصرف مساجد را بستید؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین