کد خبر: ۸۷۳۷۸
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۰:۵۱
وزیر بازرگانی اعلام کرد:

مخالفت اتاق بازرگانی با تشکیل شورای ایران و آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر بازرگانی می‌گوید، با وجود اینکه بخش خصوصی می‌تواند شورای ایران و آمریکا را تشکیل دهد اما اخیراً اتاق بازرگانی آن را رد کرده است.

به گزارش گروه اقتصاد و صنعت آفتاب، سید مسعود میرکاظمی در حاشیه نشست هیات دولت در پاسخ به سوالی درباره روابط تجاری ایران و آمریکا و تشکیل شورای مشترک بازرگانی در این زمینه عنوان کرد: «اتاق بازرگانی تشکیل شورای مشترک ایران و آمریکا را رد کرده است البته تشکیل این شورا از سوی تجار و بازرگانان است؛ سیاست دولت هم درباره گسترش روابط اقتصادی با کشورهای آمریکایی توسعه روابط تجاری با کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب است».

وزیر بازرگانی گفت: «در حوزه همکاری‌های تجاری تنها با رژیم صهیونیستی ممنوعیت قانونی وجود دارد».

میرکاظمی درباره حضور شرکت‌های آمریکایی در نمایشگاه نفت و گاز نیز اظهارداشت: «در مورد حضور این شرکت‌ها و یا هرشرکتی از سایر کشورها روند صدور روادید را از مسیرهای دیگری پیگیری می‌کند و منع قانونی هم ندارد البته از سویی حضور شرکت‌های خارجی در کشورمان فضای مصنوعی ساخته شده از سوی دیگر کشورها را از میان بر می‌دارد».

وزیر بازرگانی همچنین درباره نتیجه کمیته سه جانبه تصمیم‌گیری درباره قیمت شیر خام نیز گفت: «براساس قیمتی که در این کمیته اتخاذ شد قرار است جلسات مشترکی با تولیدکنندگان برگزار شود و دولت در جزئیات آن وارد نشود».

وی با بیان اینکه با تصویب نشدن طرح هدفمندی یارانه‌ها وزارت بازرگانی با دو هزار و 200 میلیارد تومان کسری برای تامین یارانه شیر و کالاهای اساسی رو به رو خواهد بود، افزود: «چنانچه طرح هدفمندی یارانه‌ها تصویب نشود همچنان روند توزیع کالابرگ ادامه داشته و تغییر نخواهد کرد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۳
0
0
دوستان اطاق بازرگانی نباید منتظر قطعنامه 598 دیگر باشند تا برای ایجاد رابطه با صدام گوی سبقت از هم بگیرند و یا صدام را حر بن ریاحی بنامند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین