کد خبر: ۸۷۳۸۹
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۴
خداحافظی می‌کنم قبل از اینکه زیر سئوال بروم

شمسایی: مجری‌گری فقط روز اولش سخت است!

به‌خاطر خانواده‌ام خارج از ایران بازی نمی‌کنم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وحید شمسایی کلا آدم خاصی است. با هر شرایطی کنار نمی‌آید و دوست دارد همواره بهترین و راحت‌ترین شرایط را برای خود و خانواده‌اش مهیا کند. همیشه به دنبال متفاوت بودن است، از حاشیه هم بدش نمی‌آید. کاپیتان تیم‌ملی فوتسال با دو جین افتخار ملی و باشگاهی فقط یک عنوان برترین دروازه‌بان را در کارنامه بازیگری کم دارد که آن هم نمی‌تواند درون دروازه بایستد والا بدش نمی‌آید روی نظری و چیاگو را هم کم کند. وی چند وقتی است پا در کفش مجریان کرده و نشان داده خوانندگی تنها هنر دوم فوتبالیست‌ جماعت نیست.

 گفت‌ وگوی متفاوت خبرنگار آفتاب را با وی در ذیل می‌خوانید؛ 

چه شد سر از تلویزیون درآوردی وحیدخان؟
والا به خاطر یکسری از دوستانم قبول کردم که به عنوان مجری یکی از برنامه‌های صبح را بر روی آنتن ببرم که کلا دو روز در هفته (دوشنبه و چهارشنبه) در خدمت آقایان حق‌شناس و داستانی هستم. 

تا به حال تپق هم زده‌ای؟
حقیقت، طی این برنامه‌هایی که اجرا کرده‌ام مورد خاصی نبوده با این وجود می‌توانید از مسئولین برنامه بپرسید. 

مجری‌گری سخت‌تر است یا فوتسال؟
به عقیده من فوتسال و خصوصاً تمریناتش سخت‌تر از مجری‌گری برای من است. یا اصلاً بهتر است بگویم مجری‌گری فقط روز اولش سخت است که هنوز خجالت می‌کشی اما یک برنامه که اجرا می‌کنی همه چیز راحت می‌شود. من چون خودم ورزشکار هستم و در بطن جامعه ورزشی قرار دارم اطلاعات خوبی دارم و به همین خاطر کمتر پیش می‌آید در اجرا به مشکل بر بخورم. اما تمرینات هر روزش سخت است همین بالا رفتن ضربان و فشار تمرین حسابی نفس آدم را می‌گیرد. 

مگر در تعطیلی لیگ تمرین هم می‌کنی؟
بله، تمرین کار هر روز من است. از حدود 10سال پیش هر روز تمرین می‌کنم تا بدنم از فرم ایده‌آل و شرایط بازی خارج نشود. به لیگ و تیم‌ملی هم کار ندارم و روز تعطیل اردو تیم‌ملی یا باشگاه باید تمرین کنم. این تجربه‌ای که من بدست آورده‌ام و برای هر روز نیز برنامه ویژه تمرینی دارم. یک روز بدنسازی می‌کنم، یک روز تمرینات هوازی دارم و .... 

با رفقا تیغی هم بازی می‌کنی!
نه بابا، فقط دوستانه بازی می‌کنم. اتفاقاً همین دیروز هم با محمد هاشم‌زاده به سر تمرین تیم برادرم امیر شمسایی رفتیم و با بچه‌های بانک پاسارگاد یک بازی درست و حسابی زدیم. سعی می‌کنیم بین تمریناتم تنوع بدهم و این مسابقه‌های سبک هم کمک می‌کند تا بدنم شرایط مسابقه‌ای را از دست ندهد و حداقل 65 تا 70درصد آمادگی داشته باشم. 

می‌گویند امسال با فولاد ماهان تمدید می‌کنی...
هنوز هیچ چیز مشخص نیست. آنها خواستار حضور من در اصفهان شدند و همین امروز هم بلیط داشتم که برای صحبت با مسئولان باشگاه به آنجا بروم. متاسفانه کاری برایم پیش آمد که موفق به رفتن نشدم و حتی بلیط چارتری‌ام نیز سوخت. با این حال این هفته به اصفهان خواهم رفت. 

بالاخره تمدید می‌کنی؟
برای هر بازیکنی باعث افتخار است که در تیمی با حضور مدیران کاربلدی چون بهروز ریخته‌گران، ساکت یا آقای طاهری بازی کند اما باید دید طرفین شرایط هم را خواهند پذیرفت اصلاً شاید آنها وحید شمسایی را نخواهند! 

بیشترین رقم فوتسال را همیشه شما گرفته‌ای منظور از شرایط امسالت هم همین موضوع است؟
بحث مالی هم در جای خودش قابل اهمیت است و قابل تامل. اما در این رابطه ترجیح می‌دهم چیز خاصی نگویم. 

می‌گویند «بیزنس‌من» قابلی هستی، فوتسال را هم به چشم یک بیزنس نگاه می‌کنی؟
واقعیتش فوتسال هم یک نوع بیزنس است. من باید برای پشتوانه زندگی آینده‌ام به فکر درآمد هم باشم والا روزی که فوتسالم تمام شود چه کسی کمک خواهد کرد تا مخارج زندگی را تامین کنم. در کنار همه این مواردی که گفتم به فوتسال عشق هم می‌ورزم. 

بپرسم غیر از فوتسال چه منابع درآمدی دیگری داری؟
مشکلی ندارم. من در کار موادغذایی هستم و در بحث واردات پوشاک هم با دوستانم شراکتی کار می‌کنم. اخیرا هم که با تلویزیون همکاری می‌کنم. 

پس به همین خاطر فقط لباس مارک‌دار می‌پوشی.
فقط به همین خاطر که نه. خاطرتان باشد من 3سال با شرکت پوما قرارداد داشتم و باید با لباس‌های این تولیدی در مجامع ورزشی حاضر می‌شدم الان هم دوستان که برای واردات به این کشور و آن کشور می‌روند برایم لباس مارک‌دار اصل می‌آورند. خب ما هم می‌پوشیم. 

مثلا چه مارک‌هایی می‌پوشی؟
اکثر لباس‌هایم مارک ون‌درتون ایتالیا است. کفش که مارک سرجیو پاگانلی می‌پوشم. کت‌و شلوار جیان دوکافره و شلوارجین هم دیزل و دوار چه‌گاوانا استفاده می‌کنم. 

ما جماعت خبرنگار که با این حقوق‌ها از این چیزها سر در نمی‌آوریم اما قبول داری به حاشیه اهمیت فوق‌العاده‌ای می‌دهی؟
حاشیه هم جزیی از ورزش است و حتی می‌تواند باعث پیشرفت شود صدالبته اگر مثبت باشد. حاشیه خوب، خوب است اگر شما را از دور خارج نکند. 

می‌گویند باشگاه فولادماهان یک بنز صدو خورده‌ای میلیونی هم برایت وارد کرده است؛ صندلی ماساژور و سقف شیشه و بمب نیترات و ...
بله، به لطف آقای بهروز ریخته‌گران و محبت‌های فیروز ریخته‌گران از امارات برایم این بنز استثنایی را وارد کردند. اما به رغم اصرار آنها خودم تمام پولش را متقبل شدم و اتفاقاً همین چند وقت پیش هم پلاکش کردم. 

راستی اگر خدای نکرده کسی با این ماشینت تصادف کند دچار حمله قلبی نمی‌شوی!
«می‌خندد».... نه بیمه بدنه کرده‌ام و سعی می‌کنم در صورت بروز چنین اتفاقی مشکلی برایم پیش نیاید. بعدش هم عیب ندارد چون دخترم خواست بنز بخرم، من هم خریدم. 

مثل اینکه به خانواده خیلی اهمیت می‌دهی، یکبار گفته بودی به خاطر خانواده‌ام خارج از ایران بازی نمی‌کنم.
بله واقعیت پس از اینکه قراردادم با تیم لاتزیو ایتالیا به اتمام رسید گفتم خداحافظ اروپا. چون دخترم در حال بزرگ شدن بود و شرایط آنجا را هرگز مساعد رشد و پرورش خانواده‌ام نمی‌دانستم. در جام‌جهانی برزیل هم مدام از آقای ترابیان می‌پرسیدند و ایشان هم می‌گفت وحید دوست ندارد خارج بازی کند. 

یک سئوال خارج از برنامه، فکر نمی کنی مصاحبه مان یک کم زرد خردلی شد؟
این در تخصص من نیست اما فکر می کنم یک طورهایی بله! 

پس به عنوان سئوال آخر یک سئوال جدی و کلیشه ای؛ وحید شمسایی 33ساله چه زمانی فوتسال را کنار خواهد گذاشت؟
والا امیدوارم وحید شمسایی به لحاظ اعتباری همیشه پیش مردم محترم باقی بماند و روزی که باید کنار برود خودش عقلش بکشد موقع خداحافظی است قبل از اینکه اسمش زیر سئوال برود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
0
0
واقعآ عالی بود خوبه که با نظرات و صحبت های ستاره های تیم ملی آشنا بشیم تا شاید از حرفاشون درس بگیریم....../
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین