کد خبر: ۸۷۴۲۰
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۲:۴۲
در نشست خبری با رسانه‌های استان خراسان بیان شد

موسوی: هولوکاست مسأله ما نیست

احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اولین کار من است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: میرحسین موسوی با تاکید بر اینکه من مخالف هر نوع فشار بر دانشجویان هستم، وعده داد که در صورت رییس جمهور شدن اگر کسی خلاف قانون عمل نکرده و متهم شود، از او حمایت کند.

به گزارش آفتاب، مهندس میرحسین موسوی در جمع خبرنگاران محلی و سراسری استان خراسان حاضر شد و به پرسش‌های آنها پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره هولوکاست با بیان اینکه «هولوکاست مساله ما نیست بلکه موضوع این است که سرزمین فلسطین اشغال شده و باید راه حلی پیدا کرد تا با کمترین خسارت این مشکل حل شود» بیان کرد: «نه اسراییل ملتی دارد که دوست ملت ما باشند و نه هولوکاست مساله ما است».

وی بیان کرد: «به جای پرداختن به هولوکاست باید به فکر حل مشکل فلسطینیان بود».

موسوی، فضای سیاست خارجی کشور را فضایی جدید دانست و گفت: «باید برای ورود به دنیای سیاست خارجی محاسبه کرد و نباید طوری ورود پیدا کنیم که دچار مشکل شویم».

نخست وزیر دوران دفاع مقدس در ادامه درباره موضوع چند همسری سوال شد و وی با بیان اینکه چند همسری جز اینکه طبقات متوسط و پایین جامعه را مورد تحقیر قرار دهد فایده‌ای نخواهد داشت اظهار کرد: «این پدیده خانواده‌ها را تهدید می‌کند و باعث افزایش هوسرانی می‌شود».

موسوی با بیان اینکه اگر وجدان عمومی را هم ملاک قرار دهیم، چنین چیزی را نمی‌پسندد گفت: «فشار افکار عمومی باعث عدم تصویب لایحه حمایت از خانواده شد. دولت‌ها هم نباید راه را برای سوءاستفاده از این مساله باز کند. گویا بعضی بندهای این لایحه هم نظر قوه قضاییه نبوده و دولت آن را وارد لایحه کرده است».

نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس در رابطه با حکم مشاوره‌اش در دولت‌های اصلاحات و سازندگی گفت: «مشاور در اصطلاح کسی است که به او اعتماد می‌شود و مشخص است که اهل خیانت نیست و از نظرات او استفاده می‌شود و به همین دلیل، مشاوران هیچ وقت مسوول سیاست‌ها نیستند».

وی با بیان اینکه در این دولت‌ها در بعضی موارد مورد مشورت قرار می‌گرفته است بیان کرد: «بعضی از نظرات من تامین می‌شد و بعضی‌ها هم نه و از این بابت ناراحت نیستم».

موسوی در ادامه با اشاره به برداشت عده ای مبنی بر اینکه او به دلیل مشاورت به خاتمی و هاشمی، عین آنها فکر می‌کند، این مساله را درست ندانست و در عین حال تاکید کرد: «به طور قطع دوستی‌هایی بین ما وجود داشته است که من مشاور آنها بوده‌ام».

وی در پاسخ به سوالی درباره برنامه ‌اش درخصوص اجرای توازن منطقه‌ای گفت: «احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اولین کار من است که البته معتقدم در این راستا باید بخش خصوصی هم ورود پیدا کند که در این صورت توازن منطقه‌ای بهتر اجرا می‌شود».

موسوی افزود: «البته چنین برنامه‌ای در کشور وجود داشته است ولی به دلیل کم اعتقادی به مساله برنامه‌ریزی و آمایش سرزمین دچار مشکل شد و به مرور زمان به فراموشی سپرده شد ولی جزو اولویت‌های من است که به این مساله بپردازم زیرا لازم است که یک نظام برنامه‌ریزی قوی داشته باشد».

وی در پاسخ به سوالی درباره محدودیت‌های چند سال اخیر برای دانشجویان بر شعار «ایران پیشرفته، با قانون، عدالت و آزادی» تاکید کرد و گفت: «این شعار یعنی اگر کسی خلاف قانون عمل نکرده و متهم شده است رییس جمهور باید از وی حمایت کند».

موسوی ادامه داد: «اگر رییس جمهور شوم قانون باید در این کشور اجرا شود و این راه رهایی از فشارها است. من مخالف هر نوع فشار بر دانشجویان هستم».

وی همچنین درباره برنامه‌اش درخصوص سهام عدالت گفت: «معتقدم هر دولتی که روی کار می‌آید موظف است برنامه‌ها و به ویژه تعهدات دولت‌های قبلی را اجرا کند و به گردن بگیرد».

موسوی ادامه داد: «اگر دولت فعلی موضوع سهام عدالت را شروع کرده، دولت بعدی موظف به ادامه آن است و در صورتی که من رییس جمهور شوم این برنامه را با توجه هر چه بیشتر به خصوصی سازی دنبال می‌کنم».

این نشست خبری به دلیل کمبود وقت و تاکید موسوی بر معطل نماندن مردم منتظر در سالن شهید بهشتی، کوتاه برگزار شد.

زمانی که تعدادی از خبرنگاران دو سوال از مهندس می‌پرسیدند، مهندس تذکر می‌داد که فقط یک سوال بپرسند و این مساله را تا پایان حفظ کرد.

در این کنفرانس مطبوعاتی تنها خبرنگاران محلی سوالات خود را پرسیدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۴
0
0
آقای موسوی لطفا ادامش نده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۴
0
0
اگه ما ادعامون میشه مسلمونیم قضیه هولوکاست دقیقا مسله ماست و نباید سکوت کنیم و دقیقا مثل اقای احمدی نژاد بدون هیچ ترسی نظرمون و بیان و از برادرانمون دفاع کنیم
ناشناس
|
Iraq
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۴
0
0
ما بسیجی ها به حقیقت رای می دهیم ، کاندیدا ها هم روی ما به نفع خودشان بدون دلیل حساب نکنند ، چون این دوره با دوره قبل خیلی فرق می کند.
1 میلیارد ،
بستن مساجدی که به نفع موسوی هستند ،
این همه شب و روز تبلیغ برای احمدی نژاد در تلویزیون.
اگر خوب بودی ، نیاز به این همه تبلیغ نداشتی.
لطف کن خودت را هم به امام نچسبان ، حال که همه ایران مثل دوران انقلاب شور رفاقت و برادری پیدا کردند که همه اش از حضور آقای موسوی است ، لطفا بین ما بسیجیان و اصلاح طلب ها تفرقه نینداز . مردم هم اگر به قرآنی که بعضی ها به اسم امام و اسلام آن را با حرکات موزون در مراسم خود می آورند ، رجوع کنند خواهند فهمید که تفرقه انداختن بین اقشار مسلمان ، کار چه کسانی است...
مردم و بسیجیان آگاهند و به عملکرد شما رای می دهند. نه به اینکه در ژنو شاهد آن باشند که دقیقا کاری کردیم که حرف امام برعکس در نتیجه آن دیده شد.امام از ما خواست حافظ فلسطین باشیم ، نه اینکه بگذاریم نتیجه جلسه مهمی همچون دربان 2 به نفع اسراییل تمام شود.
اگر گروهی از بسیجیان نما ها کارهای بعضی گروه های اول انقلاب را کنند ، ولی به خدا بسیجی رو نباید بد نگاه کرد.
بیایید به آشتی اول انقلاب که موجب پیروزی انقلاب شد برگردیم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین