کد خبر: ۸۷۴۶۷
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۵

پورمحمدی: هیچ‌كس حق ندارد قانون را زیر پا گذارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی در جمع نمازگزاران نماز جمعه شهریار بر ضرورت برنامه‌ریزی در استفاده از امكانات و منابع كشور و احترام به قوانین و مقررات تاكید كرد.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: «كشور نیازها و مشكلاتی دارد كه رفع آن‌ها به یکباره و یكجا امكان‌‌پذیر نیست؛ بلكه باید با برنامه‌‌ریزی و اولویت‌بندی نسبت به رفع آن اقدام كرد».

وی افزود: «در این زمینه مسئولان و مدیران در مجلس و دولت كه در جایگاه برنامه‌‌ریزی هستند، باید نگاه عمیق و دقیق داشته باشند».

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی با اشاره به نامگذاری سال 1388 به نام اصلاح الگوی مصرف از سوی مقام معظم رهبری و نقشی که برنامه‌‌ریزی و قانون‌‌گرایی در اجرا شدن این سیاست دارد اظهار کرد: «برنامه‌ریزی و حفظ شأن و جایگاه قانون در كشور باعث می‌‌شود كه منابع و امكانات كشور در خدمت ارائه خدمات مطلوب به مردم قرار گیرد».

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود، جایگاه قانونی این سازمان را یادآور شد و گفت: «شرط داشتن جامعه‌‌ای سالم این است كه یك كنترل، مراقبت و نظارت عمومی در جامعه وجود داشته باشد و باید تذكر به یكدیگر و امر به معروف و نهی از منكر در جامعه ترویج و نهادینه شود».

وی تصریح كرد: «جامعه‌‌ای كه در آن نظارت نباشد، افراد آن به امور جامعه بی‌‌تفاوت خواهند شد و معلوم نیست كه جامعه چه سرنوشتی پیدا خواهد كرد».

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی با بیان این‌ كه نظارت در جامعه آن طور كه باید و شاید انجام نمی‌‌شود، خطاب به مدیران توصیه كرد: «مدیران باید طبق وظیفه و در جایگاه خود قانون را خوب اجرا كنند و اگر قانونی دارای نقص و ایراد بود باید از طریق مجرای قانونی برای رفع آن اقدام كرد».

وی با بیان این كه هیچ‌كس حق ندارد قانون را زیر پا گذارد، تصریح کرد: «این كه حضرت امام راحل فرمودند، مجلس در رأس امور است به اعتبار این است كه مجلس در جایگاه قانونگذاری است و قانون باید مصدر همه امور كشور باشد». 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان با قدردانی از مردم که همواره و همیشه پشتیبان نظام و مسئولان هستند گفت: «مسئولان نیز باید نعمت وفاداری،‌ همراهی و پشتیبانی مردم را قدر بدانند و شکر این نعمت ارزنده را با خدمتگزاری و تلاش بیشتر به جا آورند».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۵
0
0
باید باشند ولی نمی دانیم بیت المال چه شد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین