کد خبر: ۸۷۴۷۰۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

بیشترین گازگرفتگی‌ها در کدام فضا‌ها رخ می‌دهد؟

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت که بیشترین آمار حوادث گازگرفتگی مربوط به بافت‌های فرسوده، نوسازی نشده و مناطق حاشیه‌ای جنوبی شهر و اسکان‌های کارگری است.
بیشترین گازگرفتگی‌ها در کدام فضا‌ها رخ می‌دهد؟
آفتاب‌‌نیوز :

قدرت‌الله محمدی در در ششمین پویش سراسری پیشگیری از مخاطرات گاز مونواکسید کربن که ظهر امروز در ایستگاه 65 آتش‌نشانی تهران در محله بهاران برگزار شد، با تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و گرامیداشت روز پرستار گفت: این برنامه برای ششمین سال با عنوان پویش سراسری پیشگیری از مخاطرات گاز مونواکسید کربن برگزار می‌شود و در سال گذشته نیز به صورت جدی در شهر تهران برگزار و تاثیرات بسیار خوبی در روند کاهش حوادث گازگرفتگی را شاهد بودیم.

وی افزود: با تغییر سبک زندگی شهری و روستایی و استفاده از گاز شهری، حوادث گاز گرفتگی نیز خصوصا در روستاها و مناطق حاشیه‌ای بیشتر شده است زیرا ترکیب ساختمان‌ها و فضاهای قبلی تغییر نکرده است و بیشترین آمار حوادث مربوط به بافت‌های فرسوده، نوسازی نشده و مناطق حاشیه‌ای جنوبی شهر و اسکان‌های کارگری است.

محمدی با اشاره به موفقیت نسبی پویش سراسری پیشگیری از مخاطرات گاز مونواکسید کربن در سال گذشته خاطرنشان کرد: پارسال همزمان با شروع فصل سرما و آغاز طرح سراسری پیشگیری از مخاطرات گاز مونواکسید کربن، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران پاسخگوی سوالات شهروندان و هموطنان از سراسر کشور برای آگاهی بخشی و مشاوره در خصوص وسایل گرمازا و تجهیزات مربوط به آن بود.

وی با اشاره به آمار پزشکی قانونی از مرگ‌های ناشی از استنشاق گاز سمی منوکسیدکربن گفت:‌ سال گذشته در جریان این حوادث در کل کشور حدود 900 تن جان باختند و این آمار یعنی 900 خانواده و وابستگان آنها و به طور حتم زندگی و اشتغال افراد زیادی تحت شعاع قرار گرفت و چنانچه در این طرح بتوانیم جان حتی یک نفر را هم نجات دهیم رسالت بزرگی را انجام داده‌ایم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تاکید کرد: همه دستگاه‌های نظارتی و اجرایی، شبکه‌های اجتماعی و... باید در این اطلاع‌رسانی و آگاهی بخش به مردم همراه شوند و آموزش شهروندی را جدی بگیرند و اطلاع‌رسانی درباره مخاطرات گاز مونواکسید کربن را به نحو شایسته‌ای انجام دهند تا امسال نیز با روند کاهشی روبه‌رو شویم.

وی با اشاره به نحوه اجرای این طرح نیز گفت:‌ هفته پایانی آبان ماه به عنوان هفته کاهش خطرات گاز مونواکسید کربن نامگذاری شده است و پویش سراسری امروز 28 آبان ماه به صورت همزمان در سراسر کشور با اجرای اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خطرات گاز مونواکسید کربن آغاز می‌شود.

محمدی همچنین با اعلام شماره تلفنی برای مشاوره در مورد گازمنوکسید کربن و پیشگیری از گازگرفتگی گفت: در راستای پاسخگویی به سوالات شهروندان، شماره 64323232 با پیش شماره 021 برای مشاوره به مردم در خصوص گاز مونواکسید کربن از سوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ایجاد شده و آماده پاسخگویی به مردم عزیز است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در پایان بر ضرورت مشارکت همه جانبه دستگاه‌ها، استفاده از فضای مجازی و آموزش شهروندی با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از گاز سمی منوکسید کربن تاکید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین