کد خبر: ۸۷۴۹۶
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۵

لیبرمن: نمی‌توانم با سوریه صلح کنم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «لیبرمن»، وزیر امور خارجه اسرائیل، روز شنبه در مصاحبه‌ای مدعی شد که حمایت سوریه از گروه‌های نظامی لبنانی و فلسطینی، نشان می‌دهد که سوریه شریکی برای صلح نیست!

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، وزیر امور خارجه اسرائیل با اشاره به گروه‌های مقومت فلسطینی اظهار داشت: «ما باید به واقعیت نگاه کنیم. سوریه تا امروز، میزبان فرماندهی سازمان‌هایی مانند حماس و جهاد اسلامی بوده است».

لیبرمن همچنین گفت: «سوریه از حزب‌الله و قاچاق اسلحه توسط آن به جنوب لبنان حمایت می‌کند. سوریه از برنامه هسته‌ای ایران حمایت می‌کند. و این همان دلیلی است که من نمی‌توانم سوریه را به عنوان شریکی واقعی برای هر نوع توافق‌نامه‌ای در نظر بگیرم».

سوریه و اسرائیل در ماه می سال گذشته، در مذاکراتی غیر مستقیم با یکدیگر شرکت داشتند، اما این مذاکرات پس از آغاز تهاجم نظامی اسرائیل در نوار غزه به حال تعلیق در آمد.

وزیر امور خارجه سوریه، «ولید المعلم» اوایل این ماه اظهار داشت که سوریه در صورتی که اسرائیل به طور کامل از بلندی‌‌های جولان عقب‌نشینی کند، مذاکرات غیر مستقیم را با نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، از سر خواهد گرفت.

ماه گذشته و زمانی که وزیر امور خارجه اسرائیل اعلام داشت که مذاکرات ادامه نخواهند یافت، موجی از انتقاد بین المللی به وجود آمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین