کد خبر: ۸۷۵۰۷
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۱:۳۸
جنجال در رادیو به هنگام نقد سوپراستار؛

مجادله لفظی تهمینه میلانی و فرزاد حسنی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برنامه این هفته «سینما صدا»ی رادیو گفت وگو که به نقد و بررسی فیلم «سوپراستار» اختصاص داشت پایانی غیرمنتظره یافت. 

تهمینه میلانی کارگردان فیلم «سوپراستار» در حالی که 45 دقیقه به پایان برنامه باقی مانده بود انتقادات منتقدان را تاب نیاورد و استودیو را ترک کرد. در این برنامه محمود گبرلو و محمد باغبانی به عنوان منتقد حضور داشتند و فتانه ملک محمدی بازیگر نوجوان فیلم «سوپراستار» میلانی را همراهی کرده و در استودیو حضور یافته بود. فرزاد حسنی هم همانند هفته‌های گذشته اجرای این برنامه را عهده دار بود. 

تهمینه میلانی که از ابتدا در مقابل انتقادات حالتی تدافعی و تهاجمی داشت در مقابل انتقادات گفت: «من این نقدها را قبول ندارم. این طور که شما نقد می‌کنید از نمایشنامه هملت شکسپیر می‌توان ایراد گرفت». اما زمانی که فرزاد حسنی با توجه به مرزبندی‌های فیلم‌های سینمایی پرداختن به اخلاق، قالب و محتوای فیلم «سوپراستار» را به نقد کشید در اقدامی غیرمنتظره استودیو را ترک کرد. 

او حین خارج شدن حرف‌های حسنی را دیکته‌ای از طرف جریانی که عده‌ای از منتقدان درست کرده‌اند، دانست و گفت: «من از اول قصد نداشتم در این برنامه حاضر شوم و شما اصرار کردید، من به این برنامه بیایم.» 

او در ادامه گفت: «این حرف‌ها را به شما دیکته کرده‌اند تا به من بگویید، چراکه من فیلمسازی مستقل هستم. من قبل از برنامه از شما پرسیدم با آن افراد خاص سر و کاری ندارید که شما گفتید من از جایی خط نمی‌گیرم و قصد تخریب من را ندارید و من را برای آمدن به این برنامه فریب دادید. من دیگر این بحث را ادامه نمی‌دهم». 

این حرف‌ها از سوی این فیلمساز در حالی عنوان شد که در طول برنامه بارها به طیفی از منتقدان که می‌خواهند به فیلم او ضربه بزنند، اشاره کرد. میلانی در قسمتی از حرف‌هایش گفت: «یک عده از منتقدان جوان دفتر یک روزنامه را مثل لانه جاسوسی درست کرده‌اند و می‌خواهند به فیلم من لطمه بزنند».
 
میلانی در مصاحبه‌های اخیرش هم بارها به منتقدان جوانی که قصد تخریب او را دارند، اشاره کرده است و جالب اینکه در این رابطه خود را به «بهرام بیضایی» منتسب کرده و هر بار از برخورد منتقدان با او و خودش گلایه می‌کند. 

برنامه جمعه شب «سینما صدا» بعد از ترک میلانی ادامه یافت و منتقدان توانستند نظرات خود را بازگو کنند. در پایان فرزاد حسنی از جانب تهمینه میلانی از شنوندگان برنامه عذرخواهی کرد و از سعه صدر مسعود ده نمکی که در برنامه گذشته مقابل میکروفن روبه روی او و منتقدان نشست و مورد نقدهایی تند و تیز قرار گرفت، تشکر کرد. 

برنامه «سینما صدا» هر جمعه شب ساعت 22 به نقد و بررسی یک فیلم سینمایی می پردازد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۶
0
0
سینما صدا دو هفته هست که داغ شده بدجورشم خدا عاقبت فرزاد رو بخیر کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۶
0
0
من سخنان خانم میلانی در گفتگو با روزنامه ی اعتماد ملی را نیز خوانده ام و از روش برخورد ایشان با انتقاد ها بسیار آزرده شدم.
این گونه پریدن و پرخاش دربرابر نقد از یک کارگردان همچون خانم میلانی به دور است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۱
0
0
البته خيلي از مردها نمي خوان پيشرفت زنان رو ببينن چون ميترسن خانم ميلاني يك كاگردان عالي از تمام تازه به دوران رسيده ها هم بهتر داخل اين مملكت كه همه چيزش شده سياسي (مثل فوتبال)سينما كه جاي خودش رو داره اين بحث ها همش سياسي و البته بيشتر بر عليه زنان پيشرو جامعه و نخبه صورت مي گيره( جرياني رو كه براي خانم شيرين عبادي بوجود اوردن بهتره يادمون نره)
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین