کد خبر: ۸۷۵۱۴
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۳:۳۸

ابراهیم نبوی: فاطمه رجبی را بهتر از الهام می‌شناسم

از موسوی حمایت می‌کنم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ ابراهیم نبوی طنزنویس کنونی و مسوول دفتر سیاسی وزارت کشور در سال‌های 61 تا 64 گفته است: «می‌خواهم برگردم و به زندگی و کار در ایران ادامه بدهم، به همین دلیل مثل کسی که در ایران زندگی می‌کند در مورد انتخابات فکر می‌کنم». 

ابراهیم نبوی خطاب به میرحسین: لطفاً خودتان را بکشید کنار! [+]

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، ابراهیم نبوی طی گفتگویی که در شماره روز یکشنبه اعتماد منتشر شده است، همچنین گفته است: «من حتی اگر اصلاح طلبان به قدرت باز نگردند هم به ایران برمی‌گردم. ظاهراً دادگاه برای تیرماه مرا احضار کرده است و من قصد ندارم قاضی عزیزم را معطل بگذارم. اما اگر اصلاح طلبان به قدرت برگردند با خوشحالی بیشتری باز خواهم گشت. من البته یکی از مهم‌ترین مسائل زندگی‌ام بازگشت به ایران و بازگشت اصلاح‌طلبی و میانه‌روی به کشور و قوه مجریه است، اما اینها الزاماً یکی نیستند، یعنی من در هر حال برمی‌گردم، حتی اگر اصلاح طلبان پیروز نشوند». 

نبوی در بخش دیگری از این گفتگو افزوده است: «از نظر من دولت نهم و جناب آقای احمدی‌نژاد شرایط کامل یک بازنده انتخاباتی را دارند. مطمئنم ایشان وارد هر میدان مسابقه‌یی بشوند، خواهند باخت. مهم نیست مسابقه کشتی باشد یا مسابقه فوتبال عربستان. یعنی بعید می‌دانم مردم، اصلاح طلبان، میانه‌روها و اصولگرایان و حتی اعضای هیات دولت نهم هم به آقای احمدی نژاد رای بدهند. از طرف دیگر اصلاح‌طلبان هم شرایط خوبی دارند. آقای موسوی مثل فارست گامپ گچ پایش باز شده است و دارد تندتند می‌دود، و دیگر هر چه فریاد می‌زنی هم توقف نمی‌کند. از سوی دیگر آقای کروبی هم با یک تیم قوی آمده. من واقعاً اگر مصلحت نمی‌دانستم که باید به موسوی رای بدهم و جنبه های کاریزماتیک او را در پیروزی موثر نمی‌دانستم، تردیدی از حمایت از کروبی که در کنارش کرباسچی، عبدی، ابطحی و مهاجرانی هستند، نمی‌کردم». 

نبوی در بخش دیگری از این گفتگو در مورد مسئولیت‌اش در زمان دولت موسوی گفته است: «من دلبستگی خاصی به گذشته شغلی خودم ندارم و حتی از آن دفاع هم نمی‌کنم. دورانی بود که همه ما به شکلی داریم سعی می‌کنیم تغییرش بدهیم، اما معنای این حرف می‌تواند این باشد که من می‌دانم در آن روزها چه خبر بود و سیستم حکومتی چگونه اداره می‌شد. من آقای موسوی و شیوه کار ایشان را می‌شناسم. اما اگر به گذشته برگردم دوستی من با محسن مخملباف که ایشان مورد حمایت مهندس موسوی بود و اینکه من از سال 1365 تا سال 1368 با سینمایی کار می‌کردم که با واسطه یا بی واسطه تحت حمایت موسوی بود در این تصمیمات نقش دارد، البته مهم‌ترین دلیل علاقه من به آقای موسوی یا حتی کروبی یا حتی قالیباف، جناب آقای احمدی‌نژاد است که من را به آقای موسوی علاقه‌مند می‌کند».
 
دفاع میرحسین از فاطمه رجبی و تقبیح یک طنزنویس [+]

وی در مورد یادداشت‌هایش در مورد فاطمه رجبی نیز گفته است: «خانم رجبی در میان دوستان‌شان تنها کسی است که به موسوی حمله کرده است، البته این موضوع ربطی به موسوی ندارد، یادتان باشد که خانم رجبی به هر کسی که به رئیس همسرش انتقاد کند، حمله می‌کند، فرقی نمی‌کند این آدم خاتمی باشد یا هاشمی یا حتی برادر خودش. خانم رجبی و کسانی مثل آقای احمدی‌نژاد و دوستان‌شان حرمت مرجعیت و احترام بزرگان را از بین بردند. آنها سال‌ها است که مراجع، روحانیون، بزرگان، شیوخ و اقطاب را بی‌حرمت کردند. هیچ پادشاهی نتوانست تا این حد بر اقطاب معنوی ایران بی‌حرمتی کند. این دوستان با آقای جوادی آملی و آقای منتظری و با بسیاری از بزرگان آن کردند که هیچ کس شهامت نداشت بکند، و این را نه از سر دانایی که از سر قدرتخواهی کردند». 

وی افزوده است: «آقای مهدی نصیری که با یک واسطه به آقای احمدی‌نژاد مربوط می‌شود، رک و راست به یکی از بزرگ‌ترین مجتهدین زمان مان گفت "رمال"، این خانم‌ها و آقایان، آقای منتظری و سایر بزرگان را مورد اهانت قرار دادند، نه به خاطر اینکه با خرافات مخالف بودند، فقط به خاطر قدرت. اگر آقای احمدی‌نژاد نبود، آقای الهام باید ماه‌ها دنبال کار می‌گشت تا به عنوان معلم حق التدریسی درس بدهد یا خانم رجبی باید مثلاً تایپیست فلان موسسه قرض الحسنه می‌شد. معلوم است که وقتی این افراد موقعیتی پیدا می‌کنند، روحانی که هیچ، خدا را هم حاضرند زیر دست و پا له کنند. گروهی که آبادگران را تشکیل می‌دهند و آنان که در لویزان از بچه‌های تحکیم انشعاب کردند و بعداً با جریان راست رفتند منشاء مهم‌ترین خشونت‌های کشورند. الان هم می‌خواهند ایران را برگردانند به روزهایی که ما از آنها می‌گریزیم، نه ما، که همه عقلای قوم از آن می‌گریزند». 

نبوی در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشته است: «من یادداشت‌های زیادی درباره خانم رجبی نوشتم، و به همین دلیل فکر کنم شاید از آقای الهام بهتر ایشان را می‌شناسم، به نظر من ایشان در جهان اسلام یک پدیده است، یک زن که از مهم‌ترین مردان قدرتمند کشور انتقاد می‌کند، البته کاش ایشان بعد از انتقادات‌شان از مخالفان دولت این همه سفر حج نمی‌رفتند و بیشتر تهران می‌ماندند، یا کتاب‌شان توسط دولت و با کمک مالی دولت چاپ نمی‌شد، چون حتی در غیر این صورت هم کتاب ایشان خریدار داشت. مشکل این است که وقتی شما به عنوان یک فداکار یا ایثارگر شناخته می‌شوید، مردم انتظار دارند حداقل یک رنجی هم بکشید، نه اینکه فداکار و ایثارگر باشید و دائماً هم مردم را کتک بزنید. با همه این احوال من وجود خانم رجبی را برای شرایط فعلی کشور بسیار مغتنم می‌دانم، به خصوص اینکه ایشان اگر به عنوان مدافع آقای احمدی نژاد در صحنه حضور داشته باشند، این یک گام بزرگ برای پیروزی آقای موسوی خواهد بود».

ابراهیم نبوی اضافه کرده است:‌«این جریان تحریم هم به نظر من تا حد زیادی به خاطر رفتن بوش و جریان تند ضدایرانی و آمدن آقای اوباما کمرنگ شده است. به نظرم تحریم انتخابات دیگر دلیل بین المللی یا اجتماعی و سیاسی ندارد، و بیشتر یک بازی شخصی برای برخی نیروهای سیاسی است که دچار بیماری بی مسوولیتی سیاسی هستند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۴:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۶
3
8
در اینکه آقای نبوی به کشورش علاقمند است شکی نیست. امیدوارم بستری فراهم شود که همه این عزیزان در فضایی آرام به دامن کشورشان برگردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۶
13
1
بی شرم حیا کن و اینقدر توهین نکن الهی که در این دنیا و اندنیاخوا و ذلیل گردی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۶
1
3
من اولش فکر میکردم الهام زن است. تازه از وقتی گفته پول بیت المال روی زمین است ، رفتم دیدم مرد است.
چرا پس بهش می گن الهام؟
ولی خداییش چطوری روشون میشه خودشونو بزنن کوچه علی چپ؟
بابا 1 میلیارد رو خوردی ، بگو خوردم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۶
4
4
از اینکه مصاحبه ابراهیم نبوی رو گذاشتید خیلی خوشم اومد.
به نظرم همه حرفاش درست و حسابیه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۶
4
4
آقای نبوی کارت درسته !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۶
5
1
بسمه تعالي
آفتاب نيوز و ابراهيم نبوي بايد از يك آبشخور سيراب شده باشند كه به هركه كوچكترين انتقادي به ولينعمتانشان( امريكا ،اسرائيل ، انگليس) بكنند تهاجم نموده همچون گرگ هار بخواهند گلويش را بدرند . مگر خواهر رجبي چه ميگويد ،يا برادر نصيري چه حرف ناحقي زده كه اينچنين مورد تهاجم واقع ميشوند. اگر منتظري را حضرت امام (ره) ساده لوح خواندند ، پس حالا كه نميشود امام را تخطئه نمود ، ميشود كه رهروان او را كوبيد . دست از اينكار ها برداريد و به آغوش اسلام عزيز باز گرديد ، مبادا زماني ديگر دير شده باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۶
1
1
حرف حق تلخ است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۶
2
0
جناب اقای نبوی خسته نباشید .انتظار می رفت که دارای عقل بیشتری باشید
الهام و رجبی افرادی هستند که وقتی حرفی می زنند بقیه می خندند و شاید بخاطر همین خنداندن خلق الله به بهشت نیز بروند
انها ادمهای ساده ای هستند که تقدیر بلندشان کرده است ولی نتوانسته اند با این بزرگی کنار بیایند ادمهای کوچکی هستند که سعی دارند با خراب کردن ادمهای بزرگ خود را بزرگ نشان دهندو جالب تر اینکه شما با ان همه هوشتان دارید در بادکنک شان می دمید
گیاه هرز ممکن است از گندمهای یک گندم زار بزرگتر دیده شود ولی هیچ باغبانی انهارابرای اسیاب درو نمی کند بلکه هدف باغبان..................................!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
1
0
خدارو شكر در زمان انتخابات فشار روي مطبوعات كمتر ميشه ( البته به نفع همه هست) كه باعث دردسترس قرار گرفتن مردم از نظراتي ميشه كه قبلا براشون ضرر؟ داشت. اين
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
1
0
عالی بود ، کاش همه می تونستیم واقعیت رو این طور بگیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
1
0
حال که آقای الهام میگه پول رو زمینه پس بدون ترس و مشکلی میشه خم شد و برداشت؟ نکنه ایشان هدف...........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
1
0
در جامعه گروهی با لباسها و آرایشهای آنچنانی ؛ برخی با گذاشتن نوارهای رب در ماشین و ایجاد صدا و ....... و برخی مثل خانم رجبی با نوشتن مطالب هجو(البته با بشتیبانی ...........) سعی در خود نمایی دارند! از نظر روانشناسی همه این رفتار ها دارای یک معنی است!!.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
0
0
عالمان درپی سرگشتگی این دینند ؟،
کو همان مسجد یا رب گو که بسته بینند...
کو همان عشق علی، یا علی گویان حق؟
کو همان عشق علی ، سید زیبایی حق ؟
یا علی از این علی پرسش چرا حرکت نکرد ؟
از میان خیمه اش گویا کسی جرات نکرد !
یا علی گویان بیاییم یاری ات ! ما کفن پوشان بیاییم یاری ات ؟!!!
یا علی زنده نماندم ! ، دان از تو ، یاری ام.
یا علی قرآن کجا ها رفت و رقصان با تو اند؟
یا علی شیعه همین است یا منم خارج از آن ؟
بیت مال و ساحتت دادند به باد ، من خالی ام؟
یا علی من را ببین سرگشته از این دین او ،
یا علی دینت کجاست من را ببر همسوی او.
( مسجد الزهرا قم )
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۳:۳۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۸
2
0
این عکس آقای نبوی ربطی به دهه‌ی شصت ندارد. مربوط به بهمن‌ماه ۱۳۷۴ است و در سالن سینمای مطبوعات در زمان جشنواره‌ی فیلم فجر گرفته شده است. لطفا زیرنویس عکس را اصلاح فرمایید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۹
1
1
در جواب به دوستمو که با بسمه تعالی شروع کردند.
شما کی هستید (اشتباه نکنید قصد اهانت ندارم. از لحاظ فامیلی می گم)
آخه خانم رجبی خواهرتونه و آقای نصیری برادرتون. مگه می شه. که شما با هر دو نفر که هیچ ربطی (به جز اشتراک نظر در مورد احمدی نژاد) به هم ندارند فایل درجه یک (برادر و خواهر) باشید.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین