کد خبر: ۸۷۵۲۴
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۱
ونایی: توزیع این برگه‌ها موجب وهن مجلس و خطرناک است

تلاش ناکام کوچک‌زاده برای ارتباط دادن رأی 15‌ساله‌ها و نظر رهبر انقلاب

کوچک‌زاده: توزیع برگه‌ها با هزینی شخصی بود و به کسی ربطی ندارد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهدی‌کوچک‌زاده، از نمایندگان طیف احمدی‌‌نژاد مجلس، برگه‌هایی که حاوی بخشی از پیام مقام معظم رهبری پس از انتخابات مجلس هشتم بود را در صحن علنی مجلس توزیع کرد. 

الهام: سن بلوغ و سن رأی دادن باید یکی باشد! [+]
نه قاطع مجلس به طرح دولتی دادن حق رأی به 15 ساله‌ها
[+]


به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، این اقدام، اعتراض برخی از نمایندگان از جمله حسین وفایی و امیدوار رضایی، نمایندگان ملایر و مسجد سلیمان را درپی داشت که در قالب تذکری آیین نامه‌ای نسبت به توزیع برگه ها انتقاد کردند.

ونایی خطاب به هیات رییسه مجلس گفت: «بعضی از دوستان هر از گاهی برای تحمیل مقاصد خود برگه‌هایی را در میان نمایندگان مجلس پخش می‌کنند که موجب وهن مجلس است و کسی نباید نظرش را به نمایندگان تحمیل کند».

وی گفت: «توزیع برگه در داخل مجلس کار خطرناکی است، اگر به هر دلیلی نظر کارشناسی نمایندگان بر آن باشد که این لایحه رای نیاورد، آیا این به معنای مخالفت مجلس با نظر مقام معظم رهبری است».
وی تاکید کرد: «همه‌ ما مرید مقام معظم رهبری هستیم و به این آقایان توصیه می‌کنم که از مقام معظم رهبری خرج نکنند.»

علی لاریجانی رییس مجلس در واکنش به این تذکر با بیان این که توزیع این برگه ها به اطلاع هیات رییسه نرسیده اما موجب تغییر نظر نمایندگان هم نمی شود، گفت: «این موضوع ربطی به هیات رییسه ندارد».

لاریجانی افزود: «اصلا این طور نیست؛ در این‌گونه مسائل استناد به مقام معظم رهبری وجهی ندارد و اگر ایشان نظری داشتند حتما مطرح می‌کردند، اما چیزی در این مورد مطرح نکردند».

پس از دقایقی امیدواز رضایی در تذکری دیگر اعلام کرد که مطابق آیین نامه داخلی مجلس، توزیع هر برگه‌ای در میان نمایندگان در صحن علنی مجلس باید به تایید هیات رییسه مجلس برسد.

لاریجانی پس از این تذکر، دقایقی آیین نامه جدید مجلس را تورق کرد و سپس تذکر وی را وارد دانست.

همچنین کوچک‌زاده در تذکری آیین‌نامه‌ای نسبت به این‌که نمایندگان مجلس در هنگام سخنان دکتر الهام با گفتن عدد 2 آرامش جلسه را به هم زده بودند، تذکر داد و همچنین با اشاره به تذکر امروز صبح ونایی مبنی بر این‌که کاغذهایی در صحن مجلس از سوی یک نماینده پخش می‌شود، گفت: «آنچه توزیع کردند با هزینه‌ شخصی بوده، ضمن آنکه هیچ دستورالعملی برای توزیع نامه در آیین‌نامه داخلی مجلس نداریم و ما نمی‌دانیم چگونه باید این کار را انجام دهیم، بنابراین از شما می‌خواهم که نسبت به چگونگی توزیع نامه در صحن مجلس قانونی را مقرر کنید».

لاریجانی در پاسخ به کوچک‌زاده گفت: «برای توزیع اوراق در داخل مجلس، بحث مالکیت در آن ملاک نیست که از بودجه شخصی و یا بودجه دولتی باشد، باید طبق ضوابط انجام شود».

رییس مجلس گفت: «البته تذکر شما در مورد آرامش جلسه تذکر به جایی است و نمایندگان مجلس باید اجازه دهند کلام ناطق منعقد شود و سپس نظر خود را ارائه کنند».

کوچک زاده پس از پایان جلسه علنی و در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این که برگه ها را با هزینه شخصی چاپ و شخصا توزیع کرده است، گفت: «اگر بخواهیم از امکانات مجلس برای توزیع این برگه ها استفاده کنم باید با دستور رییس مجلس اقدام می‌کردم. از این رو این مساله به کسی ربطی ندارد و به اجازه هیات رییسه نیازی نیست».

متن مندرج در برگه‌های توزیع شده در صحن علنی امروز مجلس، پیام مقام معظم رهبری به مناسبت حضور مردم در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی و تشکر از مردم بود که در تاریخ 25 اسفند سال 86 ایراد شده است.

در این پیام آمده بود: «اینجانب خاشعانه و با همه وجود خداوند حکیم و عزیز را سپاس می گویم و از شما مردم بزرگوار عمیقا تشکر می کنم که به توفیق الهی و با عزم راسخ خود چنین صحنه با شکوهی را رقم زدید و اتحاد ملی را در پایان سالی که به این نام نامیده شده به نمایش درآوردید. بویژه باید از جوانان عزیز تشکر کنم که برابر آمار، سهم بزرگی از این مشارکت همگانی را بر دوش گرفتند و با اینکه حداقل سن انتخاب، سه سال ارتقا یافت و چند میلیون نوجوان کمتر از 18 سال از شرکت در انتخابات محروم شدند، میلیونها جوان زیر 30 سال به سوی صندوق های رای شتافتند و با حضور شور انگیز خود نشان دادند که پسران و دختران نسل بعد، آماده تحویل گرفتن این جمهوری مقدس می‌باشند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۶
0
0
هر وقت رهبر بگوید کفن پوشان به خیابانها می آییم و احمدی نژاد و دارو دسته [...] اش را از این مرزو بوم بر میچینیم.
طرح امنیت اجتماعی هم انتخاب کند ، یا احمدی نژاد را برای امنیت بقیه بگیرید و زندانی کنید ، یا ما را بگیرید و رهبر ما بسیجیان را عوض کنید.
به بعضی ها هم که از احمدی حمایت کردند میگویم شرمتان باد.
یا مرگ یا خمینی ، وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد.
مشایی و احمدی رو ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۶
0
0
وقت و انرژی مجلس به چه داستانهایی میگزره ! واقعا حیف و صد حیف ! آیا برای حل مسائل این سن نوجوانان مانند امکانات ورزشی و تفریحی و مدارس و ... هم این چنین انرژی میگزارد آقای کوچک زاده ما که ندیدیم !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۶
0
0
اگه رهبر اعلام جهاد و برچیدن احمدیون دهد ، خدا شاهده خواب راحت برایتان نمی گذاریم.
آنچنانتان کنیم که با امثال شما در اول انقلاب کردبم.
امام شما شده است احمدی نژاد؟ مشایی قدرتش زیاد تر میشه؟
براتون داریم...
فقط شانس بیارین و رهبر اعلام جهاد نکند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین