کد خبر: ۸۷۵۳۰۵
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰

تعطیلی ۲ کمپ ترک اعتیاد در رشت

سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود تلنگری برای همه ما بود تا نظارت بر کمپ‌های ترک اعتیاد تشدید شود، گفت: در سطح شهرستان تعداد ۱۹ کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۵ و یک مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ داریم که در این مراکز تعداد ۶۳۰ معتاد نگهداری و درمان می‌شوند.
تعطیلی ۲ کمپ ترک اعتیاد در رشت
آفتاب‌‌نیوز :

کیا عاشوری امروز، ۳۰ آبان‌ماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: مواد مخدر بلایی است که همه جوامع بشری را تهدید می‌کند، استان گیلان و شهرستان رشت هم از این امر مستثنی نیست.

وی افزود: با برخوردهای سلبی صورت گرفته، اکنون یک فرد معتاد به عنوان یک بیمار در جامعه زندگی می‌کند، تلاش ارگان‌ها و دستگاه‌ها این است که فرد معتاد را از این وضعیت نجات دهند خصوصا بهزیستی که در تلاش است تا این ماموریت را به نحو مطلوب مدیریت کند.

سرپرست فرمانداری رشت گفت: هر چقدر زمان می‌گذرد، موادی که به عنوان مخدر در جامعه تولید و توزیع می‌شود، متفاوت‌تر بوده، گرایش به مصرف مواد صنعتی خصوصا در قشر جوان مشهودتر است.

عاشوری تصریح کرد: متاسفانه آمارها بیانگر کاهش میانگین سنی مصرف کنندگان مواد مخدر است که نگران کننده بوده، در برخی از خانواده‌ها به علت عدم آگاهی به موقع این تهدید تشخیص داده نمی‌شود.

وی با اشاره به حادثه تلخ آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد در لنگرود، تصریح کرد: آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود تلنگری برای همه ما بود تا نظارت بر کمپ‌های ترک اعتیاد تشدید شود و ضمن ارائه خدمات مناسب، به کرامت انسان‌ها هم توجه شود، هدف از تأسیس مراکز ماده ۱۵ این بود که کرامت انسانی افراد حفظ شود تا آنان هم در صحت و سلامتی به آغوش جامعه بازگردند.

سرپرست فرمانداری رشت تأکید کرد: مدیران بهزیستی باید نظارت‌ها را بر عملکرد مراکز ترک اعتیاد بیشتر کنند، تا نواقص و کاستی‌ها برطرف شود. کمپ ماده ۱۶ که به معتادین متجاهر اختصاص دارد، باید در کنار مراقبت و درمان، اقدام تربیتی انجام گیرد لذا این مهم در دستورکار باشد.

عاشوری ادامه داد: آموزش و پرورش باید در بحث آگاه سازی، دوره‌هایی را برای معلمین، مربیان و اولیای دانش‌آموزان برگزار کند، هنوز برخی از اولیا و مربیان قادر به تشخیص انواع مخدر صنعتی نیستند که از برخی تغییر خلقیات آغاز می‌شود، فرزندان، سرمایه‌های ارزشمند اولیا هستند که باید بیشتر مراقب آنها باشیم.

وی بیان کرد: دوره‌های «یاریگران زندگی» طرح خوبی بود که آموزش‌های عمومی در بخش‌های تابعه شهرستان توسط افراد معتمد بومی با محوریت امام جماعت هر محل اجرا شد، در فاز اول ۳۰ درصد شهرستان تحت پوشش قرار گرفت، در فاز دوم باید چگونگی مبارزه با مواد مخدر را نهادینه سازی کنیم.

عاشوری ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۰۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی در شهرستان کشف شده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته در حوزه کشفیات شاهد افزایش ۴۶ درصدی بودیم و همچنین تعداد ۴۰۸۸ نفر از معتادین، توزیع کنندگان و قاچاقچیان دستگیر و تحویل مراجع قانونی شده‌اند که به نسبت مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۸ درصدی در حوزه دستگیری‌ها هستیم.

سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه در سطح شهرستان تعداد ۱۹ کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۵ و یک مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ داریم که در این مراکز تعداد ۶۳۰ معتاد نگهداری و درمان می‌شوند، تصریح کرد: طبق بازدیدهای مستمر از سطح مراکز ترک اعتیاد، تعداد دو کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۵ به دلیل عدم رعایت موارد فنی و بهداشتی و احتمال خطر جانی مددجویان تعطیل موقت شدند و همچنین چهار کمپ دیگر هم به دلیل عدم رعایت تذکرات جهت برخورد قانونی در روند بررسی فنی کمیسیون قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در رابطه با حل مشکلات مربوط به تامین دارو و همچنین پرستار برای مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ ترک اعتیاد، چاره اندیشی شود، گفت: باید به جهت پیشگیری و مبارزه با عرضه هرگونه داروهای غیرمجاز، قاچاق، مکمل در سطح عطاری‌ها مرکز استان بازدید مستمر صورت گیرد و با متخلفان برخورد قانونی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین