کد خبر: ۸۷۵۳۲۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲

اولین برف در آذربایجان‌غربی بر زمین نشست/ ۱۵ سانتی‌متر در چالدران

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: اولین بارش برف پاییزی در ۲۴ ساعت گذشته از چالدران گزارش شد که موجب سفید پوش شدن این شهر شده‌است.
اولین برف در آذربایجان‌غربی بر زمین نشست/ ۱۵ سانتی‌متر در چالدران
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی کریمی روز سه‌شنبه افزود: بارش برف در این شهرستان از شب گذشته تاکنون ۱۵ سانتیمتر گزارش شده‌است که البته در هشدار صادر شده روز گذشته نیز پیش بینی بارش انجام شده بود. با توجه به تداوم بارش در برخی مناطق احتمال مه گرفتگی شدید، کولاک برف و کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی استان تا پایان امروز /سه‌شنبه/ در آذربایجان غربی وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بارش برف و باران در استان با کاهش شدید ۶ تا هشت درجه‌ای دما و وزش باد همراه بود و لازم است شهروندان نکات ایمنی را رعایت و تجهیزات زمستانی را در صورت تردد جاده‌ای به همراه داشته باشند.

وی اضافه کرد: آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه هم برای استان پیش بینی می‌شود و توصیه می‌شود شهروندان با توجه به لغزنده بودن جاده‌های استان در صورت امکان از تردد غیر ضروری در محور‌های مواصلاتی بپرهیزند.

در پی پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بربارش برف و باران از روز دوشنبه بارندگی در اغلب نقاط آذربایجان غربی محقق شد و این بارش‌ها در مناطق مرتفع کوهستانی و برفگیر به صورت برف بوده است.

هر چند به علت نبود ایستگاه‌های هواشناسی این بارندگی‌ها ثبت و به صورت رسمی گزارشی از سوی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ارائه نشده‌است، ولی براساس فیلم‌ها و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی در اغلب مناطق مرتفع و روستا‌های برفگیر آذربایجان غربی از جمله شهرستان‌های پیرانشهر، تکاب و مهاباد در جنوب استان و روستا‌های کوهستانی شهر‌های ارومیه، شوط، چالدران و آواجیق بارش برف که به صورت کولاک نیز بوده گزارش شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین