کد خبر: ۸۷۵۳۴۹
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳

جنگ غزه/ شمار قربانیان از ۱۴ هزار نفر گذشت

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه سه‌شنبه شب اعلام کرد، شمار شهدای غزه از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۱۴ هزار و ۱۲۸ نفر رسیده است.
جنگ غزه/ شمار قربانیان از ۱۴ هزار نفر گذشت
آفتاب‌‌نیوز :

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه اعلام کرد، ۱۴ هزار و ۱۲۸ نفر از جمله ۵ هزار و ۸۴۰ کودک و ۳ هزار و ۹۲۰ زن از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه شهید شدند و بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ نفر مفقود هستند یا زیر آوار مانده‌اند که بیش از ۴۵۰۰ نفر از آن‌ها زن یا کودک هستند.

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، رژیم صهیونیستی بیش از یک هزار و ۳۵۴ جنایت و کشتار فجیع را در حق فلسطینیان مرتکب شده است.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه، افزود: تا کنون ۲۰۵ نفر از کادر پزشکی و درمانی، ۲۲ نفر از نیرو‌های امداد و نجات و ۶۲ خبرنگار در حملات به غزه به شهادت رسیدند.

این گزارش می‌افزاید: شمار مجروحان هم از ۳۳ هزار نفر فراتر رفته که بیش از ۷۵ درصد آن‌ها زن و کودک هستند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه اضافه کرد، ۴۴ هزار واحد مسکونی به کلی تخریب شده و ۲۳۰ هزار واحد دیگر خسارت دیده است و این یعنی اینکه بیش از ۶۰ درصد از واحد‌های مسکونی در نوار غزه در جنگ آسیب کلی یا جزئی دیده است.

بنا بر این گزارش، ۱۰۰ ساختمان دولتی و ۲۶۶ مدرسه بمباران شده که ۶۶ مدرسه به کلی تخریب و از خدمت خارج شده است. ۸۳ مسجد به کلی تخریب شده و به ۱۷۰ مسجد دیگر خسارت وارد شده و ۳ کلیسا هم بمباران شده است.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه، افزود: ۲۶ بیمارستان و ۵۵ مرکز بهداشتی و درمانی به طور کامل از خدمت خارج شده و ۵۵ دستگاه آمبولانس هدف قرار گرفته و از کار افتاده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین