کد خبر: ۸۷۵۶۴
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۰:۴۶

وزارت ارشاد ایسنا را به تحریف و آلوده‌سازی رسانه‌ای متهم کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) را به انتشار مطالب خلاف واقع  و تحریف شده متهم ساخته و اعلام کرده است: «ایسنا بار دیگر بسترساز آلوده‌سازی فضای رسانه‌ای کشور شد».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، در اطلاعیه روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: خبرگزاری ایسنا در خبر سرویس قم خود (2/1388/2) ادعا کرده "وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 70 درصد کتاب‌هایی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت قبل مجوز چاپ گرفته ، دارای انحرافات اساسی بود‌ه‌اند."
 
در اطلاعیه این وزارتخانه با عنوان " صداقت رسانه ای کجا است؟" ، آمده است: «ایسنا نه تنها با تحریف‌گویی و خلاف واقع نویسی بستر انتشار خبری کذب در برخی روزنامه‌ها را فراهم ساخت، بلکه بهانه‌ را به دست برخی اشخاص داد که گویا برغم ادعاهای بسیار، عادت کرده‌اند پیش از جستجو در صحت و سقم ماجرا به موضع‌گیری بپردازند. چنین شد که خبری دروغ و تحریف شده دستمایه خبرها و تیتر‌های جنجال‌ساز و غیر واقعی گردید». 

وزارت ارشاد افزوده است: «این جنجالی است که سال گذشته هم نقل خبری غیر واقعی از سوی همین رسانه درباره "ایده‌آل بودن بستن در سینماها!" شبیه آن را به راه انداخت و البته به موقع خود پاسخ داده شد. خبرگزاری دانشجویان ایران بعد از پیگیری‌های فراوان این وزارتخانه با انتشار اصلاحیه‌ای کوتاه (2/1388/6) متن صحیح سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر روی خروجی قرار داد؛ اما پس از آنکه جنجال‌سازی هدایت شده رسانه‌ای در قالب پروژه به اجرا در آمد، برخی اشخاص نیز همانند گذشته به استقبال آن شتافتند». 

روابط عمومی وزارت ارشاد تاکید کرده است: «امیدواریم برخی خبرگزاری‌ها، امانت‌داری و صداقت در اطلاع‌رسانی را فدای سرعت یا اهداف دیگر نکنند؛ امیدواریم برخی روزنامه‌ها از صحت نقل قول‌های منابع خبری خود اطمینان حاصل کنند؛ امیدواریم اشخاصی که پیش از این بر مناصب مدیریت فرهنگی تکیه زده بودند پیش از اظهارنظر درباره سخنی و کلامی درباره واقعیت ماجرا اندکی تامل و خویشتنداری پیشه سازند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۷
0
0
عالمان درپی سرگشتگی این دینند ؟،
کو همان مسجد یا رب گو که بسته بینند...
کو همان عشق علی، یا علی گویان حق؟
کو همان عشق علی ، سید زیبایی حق ؟
یا علی از این علی پرسش چرا حرکت نکرد ؟
از میان خیمه اش گویا کسی جرات نکرد !
یا علی گویان بیاییم یاری ات ! ما کفن پوشان بیاییم یاری ات ؟!!!
یا علی زنده نماندم ! ، دان از تو ، یاری ام.
یا علی قرآن کجا ها رفت و رقصان با تو اند؟
یا علی شیعه همین است یا منم خارج از آن ؟
بیت مال و ساحتت دادند به باد ، من خالی ام؟
یا علی من را ببین سرگشته از این دین او ،
یا علی دینت کجاست من را ببر همسوی او.
( مسجد الزهرا قم )
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین