آرش صیادی درباره اتصال شهر پرند به متروی تهران اظهار داشت: پایان هفته جاری متروی پرند با حضور رییس جمهوری به افتتاح میرسد. مهمترین مساله در راهاندازی متروی پرند دسترسی ایمن، پاک، سهل و ارزان مردم منطقه به تهران و بالعکس است.
وی با بیان اینکه متروی پرند ادامه خط یک متروی تهران (تجریش- کهریزک) و ایستگاه بعد از شهر آفتاب است، گفت: مسافر پرند در همین خط میتواند مستقیم تا ایستگاه تجریش را طی کند. سفرهای مترویی از پرند تا تهران فعلا با سه رام قطار شروع میشود و به تدریج افزایش پیدا میکند و خط این آمادگی را دارد که سرفاصلهها و هد وی سفر را به شرط تامین ناوگان کوتاه کند که شهرداری تهران هم به دنبال افزایش ناوگن در این خط است.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند ادامه داد: مسیر به موازات مسیر ماشین رو است به لحاظ زمانی کاهش زمان محسوسی فعلا نداریم، اما به طور قابل ملاحظهای هزینه تردد و حمل و نقل را برای اهالی پرند کاهش میدهد. همچنین به طور قطع با راه افتادن متروی پرند میزان ترافیک کاهش پیدا میکند چراکه بخشی از سفرهای حومهای از پرند به شهر مادر یعنی تهران از جاده به مترو منتقل میشود و ظرفیت جایهجایی مسافر از مترو هم بیشتر از جاده است.
وی درباره دسترسی مردم به ایستگاه مترو گفت: ایستگاه مترو در جنوب فاز یک شهر جدید پرند ساخته شده است و اهالی پرند دسترسی آسان به مترو دارند.
صیادی با اشاره به افزایش ارزش افزوده منطقه با توجه به فعال شدن متروی پرند اظهار داشت: مساله مهم شهرهای پیرامون کلانشهرها حمل و نقل عمومی است و پیش از این مهمترین چالش شهر جدید پرند حمل و نقل عمومی بود که بخش مهم آن موضوع اتصال به شبکه حمل و نقل عمومی شهر مادر است، در شرایطی که مترو پرند به خط یک متروی تهران متصل شده در واقع به یک مدل حمل و نقل با کیفیت و دردسترس متصل شده چراکه هر یک از نقاط تهران مقصد فرد باشد، از خط یک و اتصال خط یک به سایر خطوط مترو به آن مقصد دسترسی مترویی دارد. به طور قطع این میزان دسترسی از طریق حمل و نقل عمومی ارزان قیمت باعث ایجاد ارزش افزوده در منطقه میشود و منجر به افزایش کیفیت زندگی مردم منطقه خواهد شد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند درباره میزان مشارکت شرکت عمران پرند در ساخت مترو گفت: شرکت عمران پرند در خط مترو حدود ۹۵۰ میلیارد تومان در تامین منابع مالی کمک کرد که ارزش روز آن به ۲ هزار میلیارد تومان میرسد.